Мототренди в США: електромотоцикли для жінок-байкерок

Мототренди в США: електромотоцикли для жінок-байкерок

Репортаж
Укрінформ
Моторинок насправді – одна з небагатьох сфер, що яскраво демонструє, наскільки швидко змінюється образ нашого життя

Жінки на мотоциклах – явище доволі незвичне для українських доріг. Звісно, амазонок на двох колесах іноді можна побачити й у нас, але це, швидше, виняток із загальної тенденції. Натомість у США це стало справжнім трендом, який щороку б'є попередні рекорди. Зараз у Штатах майже кожний п'ятий власник мототехніки – жінка. І це вносить суттєві корективи в мото-моду.

Принаймні, це підтвердила міжнародна мотовиставка у Вашингтоні Progressive International Motorcycle Shows - 2019, що відбулася цими вихідними в американській столиці.

Одразу – про саме шоу. Воно цікаве тим, що стартує із самого початку року й проходить у різних містах. Це – як показ мод, який визначає основні тренди, тільки в мотоіндустрії, на весь наступний рік. В Україні подібна виставка проходить лише в столиці, зазвичай у квітні, коли всі новинки року вже відомі.

Що ж відбулося у Вашингтоні? Відразу треба сказати, що свої стенди представили не всі світові бренди. З "великої японської четвірки" були присутні лише Honda, Kawasaki й Suzuki. Тобто, Yamaha із невідомих причин пропустила цей захід. Так само, BMW та кілька італійських фірм (крім Ducati) замість яскравих стендів красувалися окремими моделями. Звісно, широкий показ влаштували легендарні американські Harley Davidson та Indian.

Був і британський Triumph, а також ряд виробників трициклів, таких як Can-Am та Polyaris. Ну і звісно, творці custom-моделей, виробники запчастин, екіпірування та багато інших компаній. Як розповіли організатори, всього було представлено понад 120 компаній.

Кожний виробник робив акцент на флагманських моделях. Honda цього року представила оновлений Gold Win як флагман, Kawasaki продемонструвала Ninja H2 Carbon, Suzuki виставила свою Katana 2020. І хоча компанії заявили про ці моделі ще торік, зараз їх можна було "приміряти на себе".

Втім, не нові флагмани стали основними акцентами виставки. Їх визначили кілька трендів, один із яких – леді на мототехніці.

"Якщо у 2009 році кількість жінок, які володіли мотоциклами, була лише 10% від загальної кількості, то зараз вона зросла майже удвічі – до 19%. Тобто, майже кожен п'ятий власник мотоцикла – це жінка. З такими темпами ми вже скоро побачимо, як цей показник наблизиться до 25%", – розповіла директор з питань комунікації Ради мотовиробників США Андріа Ю (Andria Yu).

Причому, за її словами, це жінки різного віку – від підлітків до старших поколінь. Це змусило відреагувати й мотоіндустрію. Крім того, що леді мають власну лінійку мотоодягу, виробники мотоциклів також намагаються вгадати тренди "жіночої" моди. Втім це не означає, що жінки їздять на особливих моделях.

"Мотоцикли насправді не поділяються на чоловічі й жіночі, крім того, що жінки зазвичай мають меншу фігуру", – розповіла в розмові з власкором Укрінформу речниця Suzuki Motor of America, Inc Рейчел Андерсон (Rachel Anderson).

Вона підкреслила, що леді обирають і великі, важкі моделі, з якими не завжди можуть владнати всі чоловіки-мотоциклісти. Однак компанії-виробники вже вловили тенденцію щодо збільшення кількості жінок на мотоциклах та намагаються посилити цей тренд випуском "дружніх" моделей для леді-початківців, щоб долучити ще більше нових райдерів.

Ще одним трендом міжнародного мото-шоу в Вашингтоні стали електромотоцикли. Відома США та Європі компанія Zero Motorcycles, своєрідний аналог "Тесли" на двох колесах, розгорнула цілий мотодром для демонстрації новинок для відвідувачів.

"Електрокари (в тому числі електромотоцикли – ред.) лише продовжують набирати оберти як у США, так і за кордоном", – розповів у інтерв'ю Укрінформу представник компанії Ден Квік (Dan Quick).

Він підкреслив, що апетити споживачів до транспортних засобів з електромоторами лише зростають, і це є сталою тенденцією. Тому виробники намагаються постійно вдосконалювати свої розробки.

Як і з електроавтомобілями, мотоцикли з такою концепцією поки що поступаються бензиновим аналогам, але в чомусь і випереджають їх. Так, наприклад, максимальний запас ходу електромотоциклів сягає 360 км у кращих моделях, а повна зарядка потребує в рази більше часу, ніж заправка звичайного мотоцикла. З іншого боку, електродвигуни дають дуже швидкий розгін, спритну динаміку й майже беззвучну роботу. Це робить електромотоцикли більш привабливими для пересування на короткі відстані, наприклад, по місту. Водночас, ціна питання трохи вища під час купівлі нової моделі, але економія відбувається на бензині.

Міжнародна мотовиставка у Вашингтоні також була цікава тим, хто має інтерес до тюнінгу, новинок безпеки, екіпірування, страхових і кредитних пропозицій. При цьому, всі виробники мотоіндустрії не стоять на місці – розробляють і втілюють нові технології, які здавалися фантастичними лише п'ять-десять років тому – починаючи від нанотехнологій у моторах, закінчуючи подушками безпеки в мотокуртках райдерів.

Якщо ж підвести головну риску, моторинок – це одна з небагатьох сфер, що яскраво демонструє, наскільки швидко змінюється образ нашого життя. Тут можна побачити, як динамічно його наповнюють нові технології, винаходи, а також цінності, які все більше наближають людство до нових реалій. У тому числі таких, як омріяна багатьма гендерна рівність.

Ярослав Довгопол, Вашингтон

Фото автора

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-