Депутати назвали головні причини проблем українських туристів

Депутати назвали головні причини проблем українських туристів

Укрінформ
Комітет Верховної Ради з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму оприлюднив ключові причини проблем українських мандрівників у туристичному сезоні 2018 року.

Про це повідомляється на сайті Верховної Ради України за підсумками засідання Комітету. 

"Регулярні невиконання туроператорами умов, які прописані у договорах, призводять до постійних порушень прав туристів", – наголосив голова Комітету Артур Палатний.

На основі аналізу галузевого законодавства він окреслив головні причини проблем на туристичному ринку.

Зокрема, не працює інструмент фінансової гарантії, що регулюється статтею 15 Закону України "Про туризм". У разі, якщо туроператор припинив діяльність, туристи залишаються ні з чим, і навіть виграна справа в цивільному суді не гарантує повернення сплачених коштів. У Законі Україні "Про туризм" не прописана відповідальність туристичних операторів і туристичних агентів за неналежне виконання або невиконання договору.

Крім того, в Комітеті підкреслили, що не працює стаття 20 Закону України "Про туризм" в частині непоселення в готель. У чинній редакції туристу, якого не поселяють, а альтернатива, яку надають, категорично не влаштовує, пропонується повернення в Україну і компенсація за невикористані послуги фактично тільки за готель.

"Тож, щоб не залишитися без відпустки і без грошей на новий тур, турист змушений погоджуватися на запропоновану альтернативу. Деякі туроператори цим зловживають", - акцентували увагу парламентарі.

Читайте також: Антимонопольний комітет має перевірити туроператорів – парламентарі

До того ж, зауважили в Комітеті, не працюють ліцензійні умови, зокрема – пункт 23 (тільки 21% туроператорів з чинними ліцензіями здали статистичну звітність за 2017 рік, а подані звіти не проходять навіть елементарну перевірку на відповідність дійсності). Водночас орган ліцензування в галузі туризму відповідно до покладених на нього завдань не завжди може позбавити ліцензії туристичне підприємство, щодо якого є скарга на неякісне або несвоєчасне надання туристичних послуг. Адже орган ліцензування за результатами скарги може лише перевірити діяльність ліцензіата щодо дотримання ним ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності.

Також не працює норма, описана в пункті 8.1 Правил чартерних перевезень, затверджених Міністерством інфраструктури. Вона прямо зобов'язує чартерного перевізника повернути пасажирів у терміни, зазначені на квитках. Під час укладання договору між авіакомпанією та туроператором на ці цілі передбачено депозит.

З огляду на це голова Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму зазначив, що є необхідність вдосконалення механізму та зміни акцентів у питанні захисту прав вітчизняних туристів.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-