Гемілтон проти всіх

Гемілтон проти всіх

Аналітика
Укрінформ
Усе, що потрібно знати про новий сезон автоперегонів Формула-1.

Вже багато років ні одну гонку не чекають з таким інтересом, як Гран-прі Австралії. І справа не в особливостях траси в Альберт-парку – просто цей Гран-прі в останні роки відкриває сезон Формули-1. Ось і зараз не лише глядачі, але і учасники чемпіонату світу з хвилюванням чекають гонки, яка розставить хоча б деякі точки над «i», дозволивши оцінити співвідношення сил в пелотоні після зимової перерви.

Читайте також: У Мельбурні стартував новий сезон “Формули-1”

Траса

Траса в Альберт-парку унікальна. Альберт-парк – 5303 метри. Дистанція гонки: 58 ​​кіл = 307,574 км. 16 поворотів, серед яких немає по-справжньому швидкісних. Максимальна швидкість в попередні роки становила 312 км/г. Траса займає друге місце в рейтингу за найбільшим споживанням палива через часті короткі розгони.

Це тимчасовий, але відносно швидкий автодром з вельми слизьким асфальтом. До того ж гонщики вперше в сезоні працюватимуть з новими машинами в «бойових» умовах. Поєднання цих факторів неминуче збільшує число помилок – вильотів, розворотів і аварій.

Гума

В цьому році в системі вибору шин знову відбулися зміни: число складів зменшено з семи до п'яти, при цьому три обрані на Гран-прі завжди будуть називатися Soft, Medium і Hard.

В Австралії італійські шинники привезли склади C2, C3 і C4, які за характеристиками приблизно відповідають торішнім Medium, Soft і UltraSoft. У минулому році використовувалися Soft, SuperSoft і UltraSoft, тобто фактично збігається тільки найм'якший склад. Що стосується Soft, то в минулому році це був самий жорсткий склад гуми в Мельбурні, так що використовувався мало. Тепер же він стане одним з основних.

Аеродинаміка

В цьому році вимоги до аеродинаміки змінилися сильніше, ніж зазвичай. Зміни до регламенту внесли для того, щоб машинам було простіше обганяти один одного. Боліди повинні стати такими, щоб підвищилось щільне переслідування суперника, в тому числі в поворотах. В результаті видовищність гонок повинна покращитися.

Реалізація вимог нового регламенту привела до помітних змін конструкції передньої частини нової машини: переднє крило стало набагато ширше, простіше, і на ньому немає всіх тих елементів, що були призначені для відхилення потоку повітря в сторони від боліда. Також стали менше повітроводи гальм, на них теж менше додаткових елементів для управління повітряним потоком.

Штрафи

Гонщики, які отримали великі штрафи з втратою позицій за заміну елементів силових установок, шикуються на старті в тому порядку, в якому вони кваліфікувалися. Це повинно стимулювати їх до повноцінної участі в кваліфікації, замість того, щоб проїжджати одне коло і відмовлятися від подальшої участі в сесії, як було раніше.

Будь-гонщик, який показав час поза 107%, але допущений до старту рішенням стюардів, почне гонку останнім, пропустивши вперед суперників, оштрафованих за заміну елементів силових установок.

Кількість палива

З 2019 року Міжнародна федерація автоспорту (FIA) проводитиме зважування машин не тільки після фінішу, а й до старту. На дистанції гонки не можна використовувати більше 110 кг (раніше 105 кг) палива – від сигналу про початок гонки до перетину контрольної лінії після сигналу про її закінчення.

Перед початком гонки, вибравши кілька машин, в FIA зажадають, щоб команда здійснила «злив» палива з машини, включивши під час цієї процедури паливні насоси. Болід зважуватимуть до і після спустошення бака. Витягнуте паливо потім заллють назад в машину, після чого паливні люки  опломбують, щоб запобігти зміні кількості палива. Аналогічну перевірку можуть провести і після фінішу.

Біометричні рукавиці

Всі пілоти зобов'язані використовувати біометричні рукавиці, які отримують інформацію про їхні життєві показники. На замовлення FIA ці рукавиці постачають сертифіковані виробники, і їх повинні носити всі гонщики на кожному етапі сезону, а команди повинні забезпечити справне функціонування цих пристроїв.

Шолом

Нові шоломи повинні витримувати потрапляння металевого диска вагою 225 грамів на швидкості 250 км / год, а також удар 10-кілограмового вантажу, що падає з висоти 5 метрів. Візор повинен витримати пряме попадання заряду, випущеного з пневматичної рушниці, а шолом в цілому – полум'я температурою 790 градусів.

Робота над проектом почалася після інциденту, що стався на Гран-прі Угорщини 2009 року. Нагадаємо, тоді Феліпе Маса отримав черепно-мозкову травму через те, що в його шолом потрапила пружина, що відвалилася з боліду, який їхав попереду. Зокрема, після цього верхня лінія лицьового отвору була знижена на 10 мм, щоб посилити захист фронтальній області шолома.

Читайте також: Формула-1: Ріккардо представив революційний дизайн шолома

Краще коло

Уже в новому сезоні пілот, який показав краще коло в гонці, отримуватиме додаткове очко. Команди одноголосно прийняли це рішення, яке раніше затвердила Всесвітня рада FІА.

Тепер пілоти отримають додаткову мотивацію, адже досить часто наприкінці гонки вони вважають за краще берегти техніку і намагаються не ризикувати. Щоправда, на додаткове очко можуть розраховувати тільки пілоти, що фінішували в першій десятці.

Williams: аутсайдер вже відомий?

Почнемо з простого. Завжди легко визначити аутсайдера, на відміну від лідера. Історія знає кілька випадків, коли команда пропускала перші тести, але після цього прискорювалася протягом сезону. Наприклад, Force India після пропуску тестів завершила сезон четвертою. Але, судячи з результатів пілотів команди Williams Джорджа Рассела і Роберта Кубіци, це не той випадок.

Роберт Кубіца
Роберт Кубіца

На початку другого тижня тестів здавалося, що після пропуску двох з половиною днів британська команда нарешті поїде. Але Williams так і не провела жодної симуляції гонки. Найбільша дистанція новачка команди Роберта Кубіци за один виїзд склала всього 15 кілометрів. Поляк впевнений, що його FW42 краще торішньої машини, але боліди суперників прискорилися набагато краще. Очевидно, що Williams, як і раніше, далекий від середини пелотону.

Toro Rosso готує сюрприз

Успіхи Toro Rosso раніше пов'язували з Джеймсом Кі, який перейшов в McLaren. Але нову машину готував не він. Тим дивніше спостерігати за збалансованим болідом команди з італійської Фаенци. Обидва пілоти були задоволені машиною. Не варто звертати уваги на помилки Олександра Албона, які можна списати на недосвідченість. Важливим є те, що у Toro Rosso для нового сезону є цілком пристойний болід, за допомогою якого команда ще здивує вболівальників.

Позитивний Райкконен – ​​хороший знак для Alfa Romeo

Alfa Romeo не очолить середину пелотону, але вона створила солідну основу для подальшого розвитку і просування ближче до лідера. І свідчення тому позитивність і безтурботність Кімі Райкконена, який просто отримує задоволення від керування машиною Формули-1 і навіть від власноручного ремонту свого крісла. Дехто не розуміє, чому Кімі популярний серед уболівальників? Просто його ставлення до тестів і до роботи красномовно демонструють, навіщо він потрібен Alfa Romeo.

Кімі Райкконен
Кімі Райкконен

McLaren оживає, але все ще потребує Алонсо

McLaren домоглася незначного успіху після того, як завершила торішній сезон з другим самим повільним болідом. Для розвитку машини знадобиться досвідчений гонщик, але жоден з двох бойових пілотів (Ландо Норріс і Карлос Сайнс) такими не є. Незважаючи на лідерство в таблиці найшвидших кіл під час тестів, машина має повно недоліків, про що і свідчать зупинки після декількох швидких кіл. Команді є над чим працювати, тому не варто дивуватися, що Фернандо Алонсо погодився стати послом команди. Хоча насправді кажуть, що іспанець   виконуватиме роль тест-пілота.

Rich Energy Haas поки приховує реальну силу

Rich Energy поставила мету наздогнати Red Bull, але поки на трасі команда Haas поводиться скромніше або просто приховує свою справжню швидкість. З іншого боку, в останній день тестів Ромен Грожан на шинах С4 наблизився до суперників, які використовували саму м'яку гуму С5. Пізніше його машину також перевзули в С5, але він не набагато покращив свій результат. Можливо, Ромен притримав коней. Якщо навіть врахувати меншу різницю між шинами С4 і С5, про яку заявляла Pirelli, то Haas швидше Alfa Romeo і Renault. Haas не позбулася проблем вихлопної системи, але інші недоліки перших тестів її вже  не турбують. З огляду на це, команді під силу розпочати сезон краще, ніж вона закінчила попередній.

Renault – знову четверта

У Renault перед тестами говорили про агресивну підготовку до сезону. Але тести свідчать, що команда навряд чи складе конкуренцію трійці найсильніших, навіть незважаючи на те, що на тестах пілоти Даніель Ріккардо і Ніко Хюлькенберг виконали всі поставлені завдання. Шанувальників французької команди може потішити те, що болід і двигун відповідають очікуванням.

Даніель Ріккардо
Даніель Ріккардо

Успішний початок співпраці Red Bull Honda

На других тестах Red Bull (пілоти – Пьєр Гаслі і Макс Ферстаппен)  подолала найменшу дистанцію. Дві важкі аварії призвели до того, що команда втратила дві коробки передач. Якщо не враховувати ці проблеми, то тандем з Honda виглядає вельми перспективним. Прогрес японських мотористів вражає, а не репрезентативність результатів тестів дає надію на те, що принаймні в кваліфікації за поул битимуться три команди. На даний момент таке відчуття, що програш Red Bull командам Mercedes і Ferrari не збільшився, а навіть дещо зменшився.

Ferrari – найшвидша: Леклер не сильно відстає від Феттеля

Обидва боліда Скудерії потрапили в топ-3 найкращих кіл на тестах. При цьому Шарль Леклер поступився Себастьяну Феттелю, який встановив рекорд тестів на трасі Барселони всього 0,01 секунди. У команді стверджують, що болід не використовувався на повну потужність і абсолютно передбачувано поводиться на трасі. Незважаючи на деякі проблеми з вихлопною системою, Скудерія цілком могла подолати позначку рекордного подолання кола. Про це свідчать результати на окремих секторах Себастьяна Феттеля в останній день тестів, коли німець навмисно скидав швидкість на інших ділянках траси.

Себастьян Феттель
Себастьян Феттель

Неквапливість Mercedes

Mercedes котрий рік говорить про перевагу Ferrari. І при цьому Льюїс Гемілтон на одному швидкому колі їде в темпі Феттеля. Ви ж не вважаєте 0,003 секунди значним програшем, про який твердить Льюїс? Команда (другий пілот – Валттері Боттас) як завгодно може говорити про перевагу суперника, але результати минулих років свідчать про зворотне. Разом з тим, справедливості заради, варто відзначити те, що представлений оновлений пакет аеродинаміки Mercedes дещо повільніше, ніж у Ferrari SF90, особливо в поворотах.

Яна Тернавська, Київ

Фото: сайт Ф-1, Моторспорт

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-