Подорожі по-новому: як літатимемо цьогоріч

Подорожі по-новому: як літатимемо цьогоріч

Відпочинок 2021
Укрінформ
Без ПЛР-тесту на посадку не пропустять, а до літака попросять пройти пішки

В очікуванні мандрувального сезону українці активно моніторять коли не ціни на літні тури, то, принаймні, туристичні новини. Що змінилося, як подорожуватимемо цього року? Пандемія повертає вже нас помалу до нормального життя, чи до літаків скоро пускатимуть лише у військових респіраторах? Чи безпечно взагалі буде – виїздити за межі свого двору влітку, або ж краще вичекати трохи? Питань чимало. Про ту частину подорожей, що стосується перельотів, нам все детально пояснила фахівець Комунікаційного центру авіакомпанії МАУ Анастасія Чаплигіна. Варто ознайомитися, щоб не нервувати зайвий раз в аеропорту і на борту.

РЕЗУЛЬТАТ ТЕСТУ ПЕРЕВІРЯТЬ ЩЕ ДО ПОСАДКИ

Вивчення вимог держави, до якої подорожуєте, щодо умов перетину кордону – на вашій совісті. Пасажир сам дізнається, чи потрібно проходити обсервацію / самоізоляцію, купувати медичну страховку або мати довідку про негативний тест на COVID-19.

Авіакомпанія не відповідає за підготовку документів для пасажира, однак має обов’язково перевіряти їх наявність та коректність перед вильотом, якщо того вимагає країна призначення чи трансферу. І виходить, на кожному етапі подорожі авіакомпанія має право відмовити пасажиру в перевезенні, якщо будь-які його документи відсутні чи недійсні. Зокрема, якщо країна призначення вимагає наявність результатів ПЛР-тестування у пасажира, авіакомпанія не прийме його до перевезення без такого тесту.

Неуважність чи ігнорування цього правила можуть загрожувати авіакомпанії, як мінімум, значними штрафами. Не кажучи вже про те, що потенційно інфікований неперевірений пасажир може становити загрозу здоров’ю інших пасажирів та членів екіпажу.

До слова, кожен пасажир може пройти тестування безпосередньо в аеропорту в лабораторії «IMMD», з котрою, зокрема, у МАУ складений договір на тестування наших екіпажів. Вартість тесту сьогодні – 1105 грн, результат обіцяють протягом 12-24 годин (може бути англійською чи німецькою мовами). На бланках буде QR-код, необхідний для відвідування дедалі більшої кількості країн, або, якщо попросите – мокра печатка.

БІЛЬШЕ САМОСТІЙНОСТІ Й ПРОГУЛЯНОК АЕРОДРОМОМ

З початком карантинних обмежень усій авіаіндустрії довелось пристосовуватись до нових правил. Санітарно-епідеміологічні заходи безпеки починають діяти ще в аеропорту.

Перш за все – температурний скринінг і зовнішня оцінка стану здоров'я, які проводяться всім пасажирам, персоналу авіакомпаній та персоналу аеропорту на вході до терміналу. Виявили підвищену температуру або явні симптоми COVID-19 – у доступі до терміналу відмовлять.

Фото: GETTY IMAGES
Фото: GETTY IMAGES

Тепер усі пасажири, персонал авіакомпаній та персонал аеропорту постійно перебувають в індивідуальних захисних масках. На стійках реєстрації та на гейтах встановлено захисні перегородки. Персонал працює у додаткових засобах захисту, які також рекомендують мати і пасажирам: рукавички, захисні окуляри або захисні щитки для обличчя, антисептичні засоби. Щоправда, за їх відсутність санкцій не буде, головне все ж – маска.

Для запобігання скупченості пасажирів у зоні реєстрації пасажирам радять активніше, ніж зазвичай, користуватися кіосками самостійної реєстрації багажу в аеропорту «Бориспіль» та стійками DROP-OFF в інших аеропортах. І черги розвантажаться, і контактів менше.

Антисептичні засоби можна знайти по всій території аеропорту. У різних його зонах також встановлені контейнери для збору індивідуальних засобів захисту. Розрахунки за товари та послуги здійснюються виключно безконтактно банківськими картками, а щоб мінімізувати контактування пасажирів з поверхнями та персоналом – пасажирам рекомендується здійснювати сканування посадкових талонів на гейті самостійно.

Фото: unsplash.com
Фото: unsplash.com

Посадка пасажирів на гейті здійснюється у дві лінії з дотриманням безпечної дистанції (принаймні, так заплановано, але натовп – непередбачуваний). І з тією ж метою пасажирам, де це можливо, тепер частіше пропонують подолати шлях від терміналу до літака без автобуса – пішою прогулянкою аеродромом або через авіаміст. Якщо ж доводиться залучати автобус, посадка у літак відбувається завжди з використанням передніх і задніх пасажирських дверей та двох трапів.

НА БОРТУ: СУПЕРФІЛЬТРИ Й БЕЗПЕЧНИЙ ПЕРЕКУС

Сучасні літаки (зокрема, і літаки МАУ) обладнано високоефективними фільтрами НЕРА, які знешкоджують 99,9% вірусів, бактерій, грибків діаметром до 0,01 мікрометра. Коронавіруси мають розмір від 0,08 до 0,16 мікрометра, тому ефективно знешкоджуються фільтрами HEPA, тобто досягається суттєве зменшення поширення збудників. Система вертикальної секційної рециркуляції повітря, відсутність розміщення пасажирів «обличчям до обличчя» та спрямованість повітряного потоку від стелі до підлоги, що зменшує рух повітря вперед і назад, запобігають розповсюдженню вірусів у салоні літака.

Повна заміна повітря всередині салону відбувається приблизно кожні 2-3 хвилини, близько 20-30 разів за 1 годину, забезпечуючи максимальну чистоту та високу якість повітря. Тобто літак – це зовсім не маршрутка з зачиненими вікнами. Дуже мало шансів підхопити на борту те, що не встиг знешкодити суперфільтр.

Фото: iStock
Фото: iStock

На додачу пасажири та персонал авіакомпанії постійно мусять перебувати в індивідуальних захисних масках, які, до слова, заборонено залишати після використання на кріслах та в кишеньках крісел на борту літака. Слабка ланка процесу – прийом їжі. Маску для перекусу зняти все ж доведеться. Але до цього моменту про безпечність харчів уже подбали. Для приготування бортового харчування використовуються винятково продукти в закритій індивідуальній упаковці виробника, виготовлені на автоматизованих потужностях без прямого людського контакту. Страви розігріваються та подаються в упаковці, яка проходить попередню дезінфекцію перед подачею пасажиру. Напої – винятково в одноразовому та індивідуально упакованому посуді, вода – в індивідуальній тарі. Тобто напої, крім гарячих, взагалі не розливаються, а всі продукти проходять сім кіл дезінфекції й розпаковуються пасажиром самостійно. Все, про що можна при цьому подбати, враховується.

ЧИ БУДУТЬ АВІАКВИТКИ ДОРОГИМИ

Деякі експерти висловлюють побоювання, що масовий туризм і масові дешеві перельоти вже не відновляться ніколи (або нескоро). Зокрема, нещодавно про це Укрінформу говорив експерт з інновацій Яків Байтельман у своєму інтерв’ю. Але поки що авіакомпанії не планують суттєво піднімати вартість квитків лише тому, що пережили пандемічні обмеження, кажуть у МАУ.

Яків Байтельман
Яків Байтельман

Усі сучасні компанії розраховують вартість авіаквитка за одним і тим же алгоритмом: ціну формує спеціальна система розрахунку "revenue management". Ця система автоматично визначає вартість на тому чи іншому маршруті відповідно до цілого ряду показників, таких як інтенсивність продажів, попит певний період часу. Цифрові алгоритми аналізують обсяг запитів на покупку авіаквитків і перераховують їх вартість відповідно до кількості людей, які одночасно заходять на сайт для замовлення.

Наразі перевізники заявляють, що робитимуть усе можливе для того, щоб після закінчення карантину ситуація нормалізувалася якнайшвидше і можна було пропонувати пасажирам доступні тарифи на авіаперельоти.

Тетяна Негода, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-