Авіаслужби Ірану знали, що український літак збила ракета - ЗМІ

Авіаслужби Ірану знали, що український літак збила ракета - ЗМІ

Відео
Укрінформ
У диспетчерській службі аеропорту Тегерана від самого початку знали, що лайнер МАУ було збито ракетою: про її пуск та вибух диспетчеру повідомив пілот літака місцевої авіакомпанії, який у той час заходив на посадку.

Відповідний запис перемовин диспетчерської аеропорту Тегерана та пілота літака іранської компанії "Асеман Ейрлайнз" оприлюднила програма "ТСН.Тиждень", передає Укрінформ. 

"ТСН.Тиждень отримав сенсаційний доказ - запис перемовин диспетчерської аеропорту Тегерана та другого пілота літака іранської компанії "Асеман Ейрлайнз". Людина за штурвалом іранського лайнера бачила і пуск ракети, і вибух. Але, головне, про що стає відомим із цього запису - іранські авіаслужби не просто приховували справжню причину авіакатастрофи літака "МАУ". Цей запис доводить –  іранці бачили ракету від моменту пуску, і до того, як вона влучила в український  літак", - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що борт МАУ злетів о 6:20 8 січня. У той самий час сідав іранський літак компанії "Асеман Ейрлайнз", рейсу Шираз - Тегеран, номер 3768. Приблизно за три хвилини пілот-іранець побачив ракету.

ТСН наводить повне розшифрування розмови, яка велася переважно на фарсі.

"За маршрутом спалахи, як від ракети. Щось таке там має бути?", - чутно на записі розмову пілота EP3768, який заходить на посадку, з диспетчером.

"Я зараз бачу світло, як вона летить звідти… Це точно світло від ракети…", - повідомляє далі іранський пілот та додає, що ракета злетіла з боку міста.

Після цього диспетчер намагається вийти на зв'язок з бортом МАУ, але всі спроби – марні.  Потім він знову зв’язується з пілотом EP3768 та запитує його, чи він нічого більше не бачить.  

"Пане інженере, ми бачили вибух, великий спалах від вибуху, не розуміємо, що це", - відповідає пілот "Асеман Ейрлайнз".

Він також запитує у диспетчера, чи на курсі його літака "все нормально", на що отримує відповідь: "Так, я не думаю, що для вас будуть якісь проблеми".

Читайте також: Іран пропонував сім'ям загиблих в авіакатастрофі по $80 тисяч, але цього замало - Президент

У сюжеті "ТСН.Тиждень" зауважується, що офіційне визнання Іраном своєї провини "зовсім не означає, що її так само визнають у суді іранські юристи - до такої думки підштовхує те, що "чорні скриньки" Тегеран так і не віддає Україні".

Зазначається, що опублікований запис чітко свідчить про те, що іранська влада говорила українській стороні неправду, стверджуючи, ніби не збереглося жодних записів радіообміну стосовно авіакатастрофи.

"Головне, що ми дізналися з цього запису, - іранські авіаслужби не просто приховували справжню причину трощі МАУ. Цей запис доводить: іранці бачили ракету від моменту пуску  і до того, як вона влучила в український літак", - указує в сюжеті журналіст Андрій Цаплієнко.

Він також звертає увагу на те, що диспетчер, дізнавшись про пуск ракети та вибух, спокійним голосом "вгамовував свідка-пілота". Наводиться думка авіаексперта Вадима Ромова, який вважає таку впевненість, що з іранським лайнером все буде гаразд, "щонайменше підозрілою".

Читайте також: Іран запросив українських спеціалістів для розшифрування "чорних скриньок" - Зеленський

"У нас є припущення: ймовірно, ми не чуємо ту частину розмови, де диспетчер зв’язався ще з кимось, хто встиг заспокоїти, що більше ракет не буде. Ми досі не знаємо точно, чи був пуск ракети випадковим. Те, що іранська влада досі не віддала українським експертам "чорні скриньки" насторожує… Не виключено, що в цій трагічній історії Іран і досі має що приховувати. Відмова віддавати записи радіообміну важко пояснити чимось іншим. А відсутність "чорних скриньок" у міжнародному суді дозволить іранській владі уникнути відповідальність перед нашими та іранськими загиблими", - розповів Цаплієнко.

Зазначається, що опублікований аудіозапис є частиною більшої доказової бази, яку має керівництво України, про що заявив в інтерв’ю ТСН Президент Володимир Зеленський.

Читайте також: США разом з Україною добиватимуться покарання винних у збитті літака в Ірані — Помпео

Як повідомлялося, 8 січня після зльоту з тегеранського аеропорту зазнав аварії літак "Міжнародних авіаліній України" рейсу PS752. На його борту перебували 176 осіб, усі вони загинули. Пасажирами авіалайнера були громадяни України, Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, ФРН, Великої Британії.

Спочатку іранська сторона стверджувала, що аварія сталася через технічну проблему літака та заперечувала можливість збиття лайнера. Однак на тлі оприлюднених провідними країнами світу доказів 11 січня Іран заявив, що український пасажирський літак був помилково збитий бійцями "Корпусу вартових Ісламської революції".

Згодом також стало відомо, що літак МАУ був збитий двома ракетами зенітно-ракетної системи "Тор-М1", яку Іран отримав з Росії. Ця обставина, а також те, що Тегеран досі відмовляється передати Києву "чорні скриньки" породила сумніви в деяких експертів щодо того, чи справді український літак збили випадково.

Росія від самого початку трагедії підтримала версію Тегерана про технічні причини авіакатастрофи літака МАУ, а її пропагандистські ресурси виправдовували Тегеран, паралельно намагаючись дискредитувати США.

Фото: AA

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-