Тимчук спростував фейки росЗМІ про "український слід" в аварії ракети "Союз"

Тимчук спростував фейки росЗМІ про "український слід" в аварії ракети "Союз"

515
Ukrinform
Причиною аварії російської ракети-носія "Союз" стало відхилення від регламенту проведення наземних передпускових випробувань, а не "український слід", про який повідомляли деякі російські ЗМІ.

Про це повідомив у своєму Facebook координатор групи "Інформаційний опір", народний депутат Дмитро Тимчук.

"Після аварії при запуску в Росії ракети-носія "Союз-ФГ", за декілька днів, російські ЗМІ раптом вирішили знайти тенденційний "український слід" і в цій аварії. А саме - почали поширювати інформацію про те, що система керування ракети-носія "Союз" розроблялася і виготовлялася харківськими СКБ "Полісвіт" і ДНВП "Комунар", ніби натякаючи (а в деяких росЗМІ і напряму звинувачуючи), що це могло й стати причиною аварії. Це й не дивно. Давно підмічено: в Москві дуже люблять прикривати всі свої проколи і катастрофи "візиткою Яроша", "укроДРГ" та подібним до цього", - прокоментував Тимчук.

Водночас, за інформацією групи "ІС", серед членів російської Держкомісії з розслідування причин аварії ракети-носія "Союз" 11 жовтня 2018 року головною причиною аварійного пуску вважається невідкриття дренажно-запобіжного клапана внаслідок неспрацювання піропатронів. Що, в свою чергу, привело до неможливості відведення бокового блоку носія і спричинило його співударяння з нижньою частиною другого ступеню ракети (ця версія спочатку миготіла у деяких ЗМІ, доки її не затьмарив "український слід").

"За оцінками російських експертів і фахівців, залучених до розслідування цього інциденту, причиною цієї ситуації стало відхилення від регламенту проведення наземних передпускових випробувань ракети-носія "Союз" в монтажно-випробувальному комплексі космодрому "Байконур". При цьому регламентом, який був проведений не в повному обсязі, передбачена, зокрема, подача низької напруги на детонатор піроболтів виробу для перевірки працездатності електроланцюга", - повідомив Тимчук. 

За його словами, причиною відхилення від регламенту випробувань, відповідальним за які є керівник байконурської філії ФДУП "ДНВРКЦ" ЦСКБ-Прогрес" (м. Самара) Сердюк Володимир Васильович, стала переконаність персоналу і вказаного керівника в надійності піропатронів, що експлуатуються вже десятиліттями.

Читайте також: Ракета "Союз" могла впасти через несправність клапана - ЗМІ

Що стосується встановленої на ракеті-носії "Союз" системи керування, виготовленої в Україні за конструкторською документацією, переданою в 1970-80-х роках з НДІ АП ім. Пелюгіна на харківські підприємства в рамках союзної кооперації, за даними Тимчука, відомо таке: "В період 2011-2012 років підприємствами Роскосмосу в Україні було закуплено понад 30 комплектів цих систем керування для ракети-носія "Союз" при річній потребі всього лише 7 комплектів".

Однак, за інформацією групи "ІС", "при реалізації російської програми імпортозаміщення імені Дмитра Рогозіна система керування ракетою-носієм "Союз" неодноразово модернізувалася фахівцями ЦСКБ-Прогрес та єкатеринбурзького НВО автоматики ім. Семихатова".

Крім того, за інформацією представників слідчої комісії, система керування ракети-носія "Союз", яка зазнала аварії, була оснащена електророз’ємами, у тому числі ініціації піропатронів, виробництва ВАТ "Завод Елекон" (м. Казань) замість штатних українських, додав Тимчук.

"Необхідно зазначити, що роботи з модернізації систем керування ракет-носіїв фахівцями Роскосмосу позитивного результату не мали, а надійність піроболтів російського виробництва, що використовуються в ракетній і ракетно-космічній техніці, не відповідає конструкторським вимогам. Та зате відповідає меркантильним інтересам російських чиновників, у т.ч. Д.Рогозіна, які на програмі імпортозаміщення і модернізації поклали в свою кишеню мільярди доларів, а тепер шукають крайніх. Такий стан справ також підтверджується ракетою-носієм "Протон-М" і невдалими випробуваннями МБР (міжконтинентальної балістичної ракети - ред.) "Булава" відповідно", - підсумував Тимчук.

Як повідомляв Укрінформ, аварія сталася вранці 11 жовтня. За дві хвилини після старту з космодрому Байконур при відокремленні бокових блоків першого ступеню від центрального блоку другого ступеню ракети-носія спускний апарат з космонавтами аварійно приземлився. Екіпаж залишився живий. У складі експедиції, яка мала відправитися на Міжнародну космічну станцію, - космонавт "Роскосмосу" Олексій Овчинін та астронавт НАСА Нік Хейг. Третє місце на кораблі зайняв контейнер з вантажем.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-