ЗМІ знайшли помилку у "виправдувальних" документах Міноборони РФ щодо МН17

ЗМІ знайшли помилку у "виправдувальних" документах Міноборони РФ щодо МН17

4019
Ukrinform
У представлених Міноборони Росії документах на зенітну ракету комплексу "Бук", використану для атаки на МН-17, виявлено помилку.

Як пише "Новая газета", копія документа була завірена майже на рік раніше підписання оригіналу.

У документі стверджується, що ракета була зібрана у грудні 86-го року. При цьому на сторінці вказано, що оригінал був відновлений у січні 86-го.

Представники Міжнародної слідчої групи (JIT), яка веде офіційне розслідування, обіцяли "ретельно вивчити матеріали", помітивши, що до цього інформація від Міноборони РФ нерідко була недостовірною. "Новая газета" пояснює, чому і цього разу матеріали Міноборони РФ швидше за все не викличуть довіри міжнародного слідства.

Подивимося на "зведені відомості виробу" та "відновлений оригінал формуляра на двигун", адже саме ці два найважливіших документа доводять, на думку Міноборони РФ, що знайдений в Донбасі ракетний двигун 8869032 стояв саме в ракеті 8720 з Тернополя.

Міноборони РФ ніяк не пояснює, чому замість оригінального "формуляра на двигун", пред'явлено "відновлений оригінал формуляра на двигун". Однак, як випливає з ДСТУ СРСР 19.601-78, прийнятого 1 січня 1980 року, відновлений оригінал може бути виготовлений після складання акту про списання оригіналу, що став непридатним або загубився.

Читайте також: Експерт заявляє, що ракета, якою збили МН17, ніколи не мала "української прописки"

У папері, згідно з правилами відновлення оригіналів, визначеним ГОСТом, стоять позначки особи, відповідальної за заповнення. У нашому випадку відповідальною була співробітник з прізвищем Дмитрієва. У документі як мінімум на чотирьох аркушах є її прізвище і підпис, а також дата заповнення: 14 січня 1986 року.

Звертає на себе увагу і почерк заповнювача другого документу - «зведеній відомості на виріб». Очевидно, її заповнює одна й та сама людина: автор в особливій стилістиці виписує цифру 2, кожен раз виводячи петлю нагорі і внизу. При цьому у змісті відомості, де єдиний раз вказано серійний номер ракети - 8868720, цифра 2 виписана інакше. Також помітно, що при написанні останніх двох цифр використовувалася світліша туш.

"Виходить, відповідальна Дмитрієва виготовила копію документа на готовий виріб майже за рік до його виробництва?", - поцікавились у "Новій".

«Дата виготовлення зібраного виробу» — 24 грудня 1986 року — йдеться у цьому ж формулярі. Через цей факт виникає запитання: хто і коли міг втрутитися у створений Дмитрієвою документ, який, ймовірно, не мав відношення до ракети, випущеної з «Боїнгу».

«Новая» зазначає, що має намір показати цей документ експертам-почеркознавцям.

Як повідомлялося, Євросоюз повною мірою довіряє результатам розслідування міжнародної слідчої групи, яка дійшла висновку, що пасажирський літак рейсу МН17 збили російські військові.

При цьому у Міноборони Росії заявили, що ракета, яка збила «Боїнг» рейсу МН17 над Донбасом в липні 2014 року, була виготовлена на Долгопрудненському підприємстві у Підмосков'ї 1986 року і в тому ж році відправлена у військову частину, розташовану в Україні.

Міжнародна Об'єднана слідча група (JIT), яка розслідує катастрофу літака "Боїнг" рейсу МН17 на Донбасі, взяла до відома інформацію, оприлюднену Міноборони РФ. JIT ретельно вивчить всі оприлюднені матеріали, як тільки РФ надасть відповідні документи, як це було запропоновано в травні 2018 року і як цього вимагає резолюція 2166 Радбезу ООН.

У той же час в JIT відзначили, що ще 2014 року просили Російську Федерацію  надати всю відповідну інформацію. Більш того, у травні 2018 року слідчі спеціально звернулися до Росії з проханням надати інформацію щодо номерів, які були знайдені на ракетних компонентах.

Однак, як зазначили слідчі, російська влада досі не дала відповідь на ці та інші запитання.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>