Російські ЗМІ сіють розбрат в німецькому суспільстві - політолог

Російські ЗМІ сіють розбрат в німецькому суспільстві - політолог

905
Ukrinform
Російські ЗМІ в цілому та ті, що ведуть мовлення в Німеччині, зокрема, ставлять своїм завданням вплинути на настрої не тільки колишніх співвітчизників, але й німців.

Про це в бесіді з кореспондентом Укрінформу сказала політолог Сюзанне Шпан, яка представила в Берліні своє дослідження «Російські медіа в Німеччині: незалежна журналістика чи політичний інструмент?».

«Йдеться про те, щоб охопити широку публіку, а не тільки російськомовних, яких у ФРН проживає близько 3 млн осіб», - говорить Шпан.

Вона нагадує, що Sputnik веде мовлення більш ніж 30 мовами, RT - 6 мовами, у тому числі німецькою, щоправда, тільки в онлайн-форматі, оскільки ідея створення цього ТБ-каналу так і не була реалізована. Говорити про охоплення аудиторії складно, але можна робити висновки на основі кількості передплатників цих ресурсів в Facebook і YouTube. Зокрема, аудиторія RTDeutschland зростає динамічно з моменту початку мовлення в листопаді 2014 року, збільшившись за цей час фактично вчетверо і досягаючи станом на квітень 355 тисяч; у Sputnik передплатників близько 194 тисяч (для порівняння у Deutsche Welle їх 409 тис, а у Spiegel Online – 1,5 млн).

Читайте також: У Британії відкрили три розслідування проти Russia Today

Цікаво, що SputnikInternational (як і RussiaToday), при мовленні використовує назву-абревіатуру - SNA-Radio (Sputnik-News-Agency) і аж ніяк не всі розуміють, що слухають російське державне ЗМІ.

Особливу роль відіграють російські соціальні мережі, такі як Одноклассники, ВКонтакте, які через «фабрику ботів» з території Росії особливо активізувалися в період перед вересневими парламентськими виборами в ФРН. Аналіз повідомлень у ЗМІ і соцмережах, проведений Шпан і її колегами, «дозволяє констатувати чіткі спроби впливу на вибір». Такі партії як Альтернатива для Німеччини і Ліві подавалися виключно у вигідному світлі, а канцлер Меркель, прихильниця антиросійських санкцій, і весь уряд – у вкрай негативному.

Читайте також: У Берліні з'явиться своє українське радіо

Втім, Шпан впевнена, що ніяких юридичних дій проти кремлівських ЗМІ, як траплялося в інших країнах, у Німеччині робитися не буде.

«Вкрай малоймовірно, щоб у Німеччині робилися якісь заходи проти російських ЗМІ, оскільки в країні панує свобода слова і доки російські медіа не здійснять тут щось неконституційне, наприклад, не стануть закликати до повалення влади, RTDeutschland і Sputnik можуть спокійно працювати», - каже політолог.

Щодо теми України в таких репортажах ЗМІ, то тут основна мета – представити країну як failed state. Після невдалої спроби нав'язати образ українців-фашистів, російські медіа швидко адаптувалися і тепер наголос робиться на корупції в країні, бідності, невдоволенні людей, на можливості третього Майдану. Мета – не допустити зближення Києва з Заходом, посіяти розчарування.

Читайте також: З Польщі видворяють ще одну росіянку за гібридні дії на користь Кремля

Загалом, резюмує Шпан, концепт успішності російських медіа полягає в тому, щоб представити офіційну зовнішньополітичну лінію Москви як «альтернативну думку», видаючи інформацію, яку людям легко повірити, фабрикуючи загрози і роздуваючи проблеми, граючи на протиріччях. Одним із завдань росЗМІ вона бачить спробу позбавити німецьке товариство довіри до власних ЗМІ, які, нібито, «замовчують правду». Однак поки, відзначають політолог, вплив таких ЗМІ в Німеччині все ж не надто великий.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-