NASA дослідило космонавтів-близнюків: космос впливає на анатомію і гени

Опубліковані перші результати дослідження NASA з близнюками Скоттом і Марком Келлі. Суть дослідження полягала в тому, що братів ретельно досліджували і порівнювали, поки один був на орбіті, інший – на Землі.

Про це пише Tehnot

"Враховуючи, що брати Келлі практично ідентичні, Марк служив своєрідною контрольною копією Скотта. З’ясувалося, що результати досить сильно відрізняються. Зокрема, стало відомо, що тіловимери Скотта подовжилися порівняно з тіловимірами Марка. Крім цього, Скотт отримав менше метилування ДНК – це процес, при якому деякі типи молекул, відомі, як метильна група, додаються до молекул ДНК. Причини цього поки невідомі", - йдеться в пубікації.

Також під час польоту дослідник став вищий на 5 см. Щоправда, це досить типово для астронавтів, і через деякий час зріст приходить у норму. Як виявилося, перебування в космосі різко змінює анатомію і навіть експресію генів. На це впливає мікрогравітація та інші фактори перебування в космосі.

Як повідомляється, в 2015-2016 роках астронавт Скотт Келлі провів 340 днів на борту Міжнародної космічної станції. Водночас його брат-близнюк Марк Келлі, який також працював у NASA, жив на Землі. Марк теж раніше літав у космос. В цілому на орбіті він провів 54 дні – в період з 2001 по 2011 рік.

Агентство ще не опублікувало офіційні результати експерименту, але вже можна говорити про перші дані.

Майже всі повідомляють, що існують відмінності. Але дані настільки свіжі, що деякі з них тільки сходять з приборів.

Це дослідження допоможе NASA дізнатися більше про вплив тривалого перебування в умовах мікрогравітації, оскільки космічне агентство працює над людською місією на Марс, запланованою на 2030 роки. Цей політ, ймовірно, триватиме більш як рік, а відтак такі дослідження необхідні.