До підготовки фахівців у вишах можуть залучити підприємства
Про це на засіданні "круглого столу", присвяченого питанням дуальної освіти, заявила міністр освіти та науки Лілія Гриневич, повідомляє прес-служба Міністерства освіти та науки.
«Розвиток дуальної освіти, коли в підготовці молодих фахівців беруть участь і навчальний заклад, і підприємство, може стати саме тим поштовхом, що необхідний українській освіті для підвищення якості навчання і її відповідності стандартам та запитам ринку праці», - сказала Гриневич.
Вона також зазначила, що Міністерство фінансів готове розглядати можливість надання фіскальних стимулів для тих приватних підприємств, які будуть співпрацювати з університетами в цьому напрямку.
За повідомленням МОН, впровадження дуальної освіти найбільш необхідне у виробничій, аграрній та ІТ-сфері. Студенти, які вчаться за цими напрямками, більше потребують практики, ніж теорії. При цьому виробнича база вишів застаріла, в той час як бізнес вкладає кошти в інновації, і може навчити студентів виробничим процесам.
Згідно з принципами дуальної освіти, підприємці можуть формувати розклад занять, забирати зайві предмети і навіть приймати іспити у студентів. Також платять стипендію, наближену до зарплатні. Таким чином молодим спеціалістам не потрібно шукати компроміс між навчанням і заробітком.
У МОН також повідомили, що буде створено спеціальну робочу групу, що займатиметься виробленням рамок співпраці вищих навчальних закладів і представників бізнесу в межах дуальної освіти.
Дуальна освіта - спосіб навчання 50 на 50, коли поєднується теорія у ВНЗ та практика на виробництві, зародився в Німеччині у 1970-х роках. Для отримання теоретичних знань студенту достатньо 1-2 дні на тиждень відвідувати ВНЗ, а також працювати самостійно. Решта підготовки - це робота на підприємстві. Відтоді німецька система, що поєднує державну професійну школу з виробничим навчанням, вважається зразковою, і була експортована в численні країни. Потім цей досвід повторила Канада й багато країн Європи - Австрія, Швейцарія та інші.