ОПОРА виявила 1,5 тисячі випадків прихованого піару депутатів Ради за кошти бюджету

ОПОРА виявила 1,5 тисячі випадків прихованого піару депутатів Ради за кошти бюджету

Укрінформ
За останні півроку ОПОРА зафіксувала 1506 випадків прихованої агітації народних депутатів із використанням бюджетних субвенцій.

Про це сказала на прес-конференції у Києві  координатор виборчих та політичних програм громадянської мережі “ОПОРА” Ольга Айвазовська, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Починаючи з червня 2018-го включно з січнем цього року представники нашої організації на місцях та спостерігачі, які вже працюють у ході президентської виборчої кампанії, зафіксували 1506 подій, що мають ознаки прихованої агітації, проте фінансуються за кошти державного бюджету", - сказала вона.

Айвазовська додала, що серед зафіксованих випадків - дарування обладнання школам, медзакладам, відкриття чи будівництво у малих населених пунктах суспільно важливих об'єктів.

"Також має місце розіграш за рахунок субвенцій призів на спортивних заходах або презентація проектів без згадування нардепами і їхніми помічниками про те, що проекти реалізуються за бюджетні кошти, виділені через місцеві бюджети", - зауважила Айвазовська.

Вона наголосила, що у 2016 році середня вартість проектів за рахунок бюджетних субвенцій становила понад 600 тисяч гривень, а в 2019-му - 290 тисяч гривень, і це свідчить, що цільове призначення розпорошується на дрібні проекти з метою презентації політичних сил чи народних депутатів.

Аналітик громадянської мережі ОПОРА Анатолій Бондарчук наголосив, що таким піаром займалися народні депутати та представники їхніх команд.

"Це піар у ЗМІ або соцмережах, коли народні депутати пишуть чи розповідають про те, що вони відвідали певний захід, що залучили кошти на цей захід. Також практикуються випадки, коли пишуться листи подяки ніби від вдячних виборців або працівників бюджетних установ народним депутатам за те, що вони допомогли придбати якусь техніку в дитячий садочок, школу чи лікарні. Дуже поширеними є випадки, коли відбувається піар безпосередньо під час публічних заходів - відкриття певних об'єктів або передача різного обладнання, придбаного за бюджетні кошти", - сказав Бондарчук.

Читайте також: В ОПОРІ заявляють, що за підкуп виборців ніхто у в’язницю так і не сів

Аналітик також додав, що ОПОРА фіксувала випадки, коли участь у непрямій агітації беруть посадові особи місцевих органів влади та місцевого самоврядування.

Він зазначив, що використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації зафіксовано в усіх областях України, а найбільше на Черкащині ( 124 випадки), Львівщині (119), Волині (109), Рівненщині (100). Найменше таких випадків виявлено у Запорізькій, Донецькій, Луганській областях та в Києві.

"Якщо говорити про депутатів, які є лідерами за використаними бюджетними ресурсами для піару, то на першому місці - Ігор Гузь, який представляє "Народний фронт" та Волинську область - 72 випадки, на другому - Костянтин Іщейкін із "Солідарності" у Полтавській області (56 випадків), на третьому - нардеп від БПП Василь Яніцький з Рівненщини (46 випадків), на четвертому місці лідер Радикальної партії Олег Ляшко - 41 випадок піару", - сказав Бондарчук.

За словами аналітика, далі йдуть нардеп Олександр Дехтярчук (БПП) з Рівненської області - 40 випадків піару, а також Антон Яценко з “Волі народу” (Черкаська область) та Олег Барна з БПП (Тернопільська область) - 36 випадків.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-