Авіакомпанія залишила туристів без квитків і зникла безвісти

Авіакомпанія залишила туристів без квитків і зникла безвісти

Укрінформ
Дванадцять українців не змогли сісти на рейс «Люфтганза» з Торонто – авіакомпанія заявила, що квитки анульовані ще 27 січня. З'ясувалося, що їх продавець - компанія «Альфа-Авіа» - виїхав зі свого київського офісу в невідомому напрямку.

Про це повідомляє туристичний портал Турпрофі.

«Авіакомпанія відмовилася повідомити, з якої причини анульовані квитки, оскільки ми не є прямим покупцем. Туристи спокусилися низькими цінами «Альфа-Авіа», але прийшли до нас (раніше користувалися нашими послугами) з проханням придбати квитки саме там, - пояснив Turprofi.com.ua представник іншого квиткового агентства, посередником. – Я сама з'їздила в офіс «Альфа-Авіа» на Довженка, 12А, підписала документи, привезла їм гроші. Хоча ЄДРПО у них в паперах був нечіткий, я не запідозрила обману. А коли з'ясувалося, що туристам відмовили в посадці, телефони цієї компанії вже не відповідали. Ми знову поїхали до них в офіс, але виявилося, що там вже нікого немає. Фірма з'їхала, не залишивши і сліду».

Вийшло, що група дітей з мамами полетіла в Канаду на змагання, а назад з 15 осіб змогли повернутися своїм рейсом тільки троє. «Зараз туристи в Торонто, хочуть, щоб ми сплатили їм проживання в готелі, - пояснила співбесідниця. – Вони також вимагають придбати зворотні квитки, що напередодні вильоту будуть коштувати близько 24 тисяч євро – дуже велика сума для нас. Ми вже написали заяву в поліцію, а тепер думаємо, що робити далі. Схоже, ми виявилися крайніми».

Регіональний менеджер МАУ з продажу в країнах СНД і Центральної Азії Олександр Джиджора пояснив, що потрібно робити у подібних ситуаціях.

«Насамперед потрібно звернутися в Lufthansa і дізнатися, з якої причини авіакомпанія анулювала квитки. Якщо перевізник не говорить цього агенту, мотивуючи тим, що купував їх хтось інший, дізнатися правду можуть самі пасажири за номерами квитків, власниками яких вони є. Ми не знаємо реальних причин анулювання. Таких може бути десяток або навіть сотня, тому першим ділом уточнюємо чому, а потім вже, виходячи з цього, діємо. Раптом там просто некоректно були оформлені квитки?». У той же час експерт уточнює, що авіакомпанія має право зробити ануляцію, якщо гроші не були перераховані.

Той, хто перераховував гроші авіакомпанії (а в даному випадку це могло бути і фізична особа), мав можливість відкликати свій платіж або написати заяву на повернення всієї суми. А якщо це так, то мова навряд чи йде про покупку квитків заздалегідь. Швидше за все, вони купувалися незадовго до вильоту, тому туристи і встигли відлетіти в Канаду, вважає співрозмовник.

Інший експерт вважає, що квитки були куплені на сайті авіакомпанії або онлайн-каси, у якій простий доступ авторизації карт: «Все залежить ще і від банку, і від типу карти. Через кого в результаті купували – авіакаси, ГДС, або магазин – неважливо. Вони нічого не відають виконавцями. У Air Arabia і flydubai є для таких випадків чудове рішення: пред'яви карту при посадці в літак».

Голова ради авіакомпаній за агентськими програмами в Україні при IATA Андрій Павленко вважає, що квитки могли бути оформлені безпосередньо в офісі або на сайті авіакомпанії, оплачено карткою, а потім транзакцію по картці зупинив (або відкликав) власник.

«Якщо квиток був оформлений будь-яким агентом самостійно у своєму офісі, то авіакомпанія сильно ризикує, не беручи пасажира до перевезення. Навіть якщо агент збанкрутував, не розрахувався і т. д. У двох словах: пасажир може наполягти на тому, що в момент оформлення квитка агент був уповноважений авіакомпанією і їх відносини між собою пасажирів не стосуються», - пояснює він.

Експерт впевнений, що у шахраїв не вийде зникнути "з кінцями". Матеріальні сліди все одно можна відшукати – номер картки, ім'я власника і т. д. Тому пасажирам потрібно йти в поліцію.

Цікаво, що на форумі «Турсовета» один з учасників написав, що такі ситуації з «Альфа-Авіа» вже виникали раніше, тому компанія і регулярно змінює свої офіси. Він упевнений, що за квитки там розплачуються грошима з чужих кредитних карт, використовуючи вкрадені дані. Мовляв, саме тому туристам пропонують квитки за половину реальної вартості. Отримуючи від туристів готівку, можна заплатити з чужої картки і в два, і в три рази більше.

"Я, до речі, не раз бачив рекламу "Альфа-Авіа" про переліт до Америки за 400 доларів і дивувався, звідки такі ціни, - висловлюється Олександр Джиджора. – Мені здається, вони повинні були збентежити будь-кого, тим більше, що в даному випадку сама авіакомпанія таких не пропонувала, а інші агенти про таких тарифах не чули. Цікаво, чи є у «Альфа-Авіа» IATA-код?»

Інформації про це не знайшлося і зв'язатися з представниками «Альфа-Авіа» не виходить. Цікаво, що пошукова система в Інтернеті пропонує посилання на сайт вінницької компанії «Альфа Авіа», яка торгує авіаційним обладнанням.

Нарешті на сайті тієї самої «Альфа-Авіа», яка продає квитки, виявили номери телефонів, власники яких виявилися недоступні. Сайт являє собою кілька сторінок, на яких розміщена тільки інформація та знижки на різні квитки, а також метод роботи «Альфа-Авіа»:

«Після узгодження з клієнтом маршруту польоту оформляється замовлення і клієнт вносить передоплату в еквіваленті 150 USD будь-яким зручним для нього способом оплати. Після чого ми передаємо замовлення на обробку фірмі-виконавцю в США. ...Через різницю часових поясів між Україною та США, готове замовлення ми отримуємо ввечері або вночі.

На наступний ранок ми пересилаємо на е-мейл клієнта готове замовлення і інформуємо його за допомогою смс про готовність замовлення. Після чого клієнт перевіряє квиток на офіційному сайті перевізника і протягом 2-х робочих днів доплачує суму, що залишилася.

Із-за особливостей контракту з фірмою-виконавцем рейси з пунктом виліт з аеропортів України можливі тільки в США і Канаду.

Також ми не пропонуємо рейси з датою вильоту раніше ніж за 7 днів від поточної дати».

Найцікавіше, що в єдиному держреєстрі юросіб компанія «Альфа-Авіа» зареєстрована в червні 2015 року на якогось Ігоря Олексійовича Спечу, проживає в селі Сидорівка Черкаської області. Статутний фонд – 500 гривень.

За словами Олександра Джиджоры, відповідальність перед пасажиром у випадку ануляції бронювання квитків несе те агентство, яке оформило перевезення. А по факту взаємовідносин з авіакомпанією – агентство, яке мало іатовський код. Тобто агента-посередника, через якого туристи передавали гроші, не буде легко.

Якщо тільки агент чи допоміг підказав де і як забронювати, відповідальність у пасажирів самостійна, якщо через агента бронювалися – це вже юридичне питання. І може бути недоробка менеджерів, які забронювали, але не проконтролювали, вважає Євген Хайнацький. На його думку, серйозний агент повинен сам вирішувати цю проблему. Якщо невеликий, але порядний і потрапив, то повинен розбиратися з великою агентом, якому платив гроші. Тому що якщо туристи забронировались через нього, то він несе всю відповідальність.

«Навіть якщо туристи самі просили турагента забронювати квитки у «Альфа-Авіа», то зараз вони скажуть, що нічого не просили, - припускає Олександр Джиджора. – Якщо виявиться, що за квитки платили кредиткою, в той час, як пасажири передавали в компанію готівку, то це явна афера. В цьому випадку не здивуюся, якщо платник перерахував авіакомпанії всю суму, а потім, коли туристи відлетіли, загальмував платіж і повернув гроші назад».

«Це ще раз доводить, що безкоштовний сир тільки в мишоловці. Я, наприклад, ніколи не буду співпрацювати з невідомими організаціями. Мені легше відмовити у наданні послуг, ніж потім втрачати і розрулювати. Дуже часто пасажири, звертаючись за квитками, кажуть "а там дешевше". Відповідь будь-якого агента повинен бути: ваше право купити там самостійно, у нас ви можете купити тільки те, що ми пропонуємо», - резюмує Євген Хайнацький.

Поки невідомо, чи є інші постраждалі від «Альфа-Авіа». Якщо так, то мова може йти про досить пристойні суми.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-