Астрономи знайшли планету з

Астрономи знайшли планету з "титановими" хмарами

Астрономи виявили оксид титану в атмосфері екзопланети WASP-19b, що знаходиться в сузір'ї Вітрила і обертається навколо жовтого карлика WASP-19.

Про це повідомляє "Популярная механика" з посиланням на дослідження Nature.

Спостереження за допомогою камери і спектрографа FORS2 (інструменту комплексу телескопів Very Large Telescope) дозволили вченим з Європейської південної обсерваторії (ESO) побачити хімічний склад екзопланети WASP-19b, а також надали цінну інформацію про температуру в її атмосфері.

WASP-19b — це дуже жаркий і незвичайний гарячий юпітер, перебуває на відстані близько 1 000 світлових років від Землі. Екзопланета має приблизно таку ж масу, як і Юпітер, однак через близьке розташування до батьківської зірки вона робить один оборот навколо неї лише за 19 годин. Саме тому вона настільки гаряча: температура її атмосфери оцінюється в 2 000 градусів Цельсія.

Коли WASP-19b виявляється перед зіркою, деякі промені останньої проходять крізь атмосферу планети, залишаючи «сліди» у світі, який у підсумку досягає Землі. Астрономи вивчили ці «сліди» за допомогою FORS2 і прийшли до висновку, що атмосфера екзопланети містить поряд з сильно поширеним туманом — оксид титану, натрій і воду. (Раніше, в 2013 році, в атмосфері WASP-19b за допомогою телескопа «Хаббл» був знайдений водяний пар.)

Оксид титану рідко зустрічається на Землі; при цьому відомо, що він існує в атмосферах холодних зірок. В атмосферах таких гарячих планет, як WASP-19b, оксид титану поглинає тепло. Якщо ж речовини достатньо в атмосфері, воно запобігає вихід, так і вхід тепла. Це викликає температурну інверсію — коли у верхніх шарах атмосфери температура вище, ніж у нижніх. Озон, наприклад, робить те ж саме в атмосфері Землі, викликаючи інверсію в стратосфері.