До Офісу омбудсмена цього року звернулися понад 40 тисяч громадян

До Офісу омбудсмена цього року звернулися понад 40 тисяч громадян

Укрінформ
До Уповноваженої Верховної Ради з прав людини Людмили Денісової за 8 місяців цього року звернулися 41 566 осіб, що на третину більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Про це інформує Офіс омбудсмана, передає Укрінформ.

«До Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за 8 місяців поточного року звернулося 41 566 осіб, на 34% більше, ніж за аналогічний період у 2020 році. Понад 80% осіб, які звертаються до Уповноваженого, - працездатного віку і не належать до жодної соціальної категорії», - йдеться у повідомленні.

З усієї цієї кількості повідомлень 37 тис. 720 стосуються порушень прав громадян, і це на 20% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Читайте також: В ув'язненні в ОРДЛО перебувають 296 українців – Денісова

У третині цих повідомлень йдеться про порушення інформаційних прав громадян: на звернення до органів державної влади, одержання публічної інформації.

Зокрема, заявники скаржаться на те, що відповіді на звернення надаються з порушенням строків, встановлених законом, розгляд звернень здійснюється формально, порушується право ознайомлюватися з матеріалами перевірки за зверненням.

«З майже 4 тисяч повідомлень про порушення економічних прав – третина стосувалася права на отримання якісних фінансових послуг. З 2,5 тисяч повідомлень про порушення права на повагу до гідності та невтручання в особисте життя, понад 2 тисячі пов’язані з незаконною обробкою персональних даних осіб. І майже всі вони - 85% - про порушення прав колекторськими організаціями та фінансовими установами, які шляхом погроз та шантажу, поширення неправдивої інформації про особу та її персональних даних вимагають виплати боргу за кредитом чи позикою, як зі своїх клієнтів, так і їх поручителів», - йдеться у повідомленні.

Читайте також: В ОРДЛО змушують голосувати на виборах до Держдуми погрозами звільнення – Денісова

За інформацією установи, переважна кількість таких повідомлень надійшла у період до набрання чинності закону «Про захист прав споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості», і це пов’язано зі зростанням активності банків та фінустанов з метою встигнути повернути проблемні кредити та борги клієнтів напередодні вступу у дію цього закону.

«Серед позитивних тенденцій - зменшення на 40% у 2021 році, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року, кількості повідомлень про порушення від осіб з інвалідністю, що є наслідком впровадження Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та скоординованих заходів органів державної влади та місцевого самоврядування, пов’язаних з її реалізацією», - зазначається у повідомленні.

Читайте також: Чому Денісова хоче, щоб законопроєкт про олігархів направили Венеційській комісії

Окремо в Офісі омбудсмана поінформували, що кількість звернень на телефон «гарячої лінії» Уповноваженого ВР з прав людини зросла на 60%. Зокрема, за аналогічний період минулого року було зафіксовано 7296 таких звернень, а вже цього року – 11 719.

28 червня Денісова поінформувала, що в Офісі омбудсмана України з початку цього року і станом на той момент було зафіксовано понад 27 тисяч звернень щодо порушень прав громадян.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-