Українські медійники підтримали рішення Нацради щодо каналу

Українські медійники підтримали рішення Нацради щодо каналу "112"

Заява
Укрінформ
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення не продовжила ліцензії п’ятьом регіональним мовникам, що мовили під логотипом “112 Україна”, цілком справедливо.
У заяві українських медійних організацій, оприлюдненій на сайті “Детектор медіа”, підкреслюється, що програмні концепції цих мовників передбачали регіональне мовлення в розважально-інформаційному форматі. Однак на їхніх частотах мовив загальнонаціональний інформаційний канал “112 Україна”, що є порушенням умов ліцензій.

“Українські медійні організації звертають увагу міжнародних та українських інституцій на те, що рішення щодо непродовження ліцензій регіональним мовникам, які мовили спільно під брендом “112 Україна”, не пов’язане з політичною тональністю контенту цих мовників. Воно зумовлене серйозними зловживаннями самих вказаних регіональних мовників, які вчинили маніпуляції зі своїми програмними концепціями та систематично порушували конкурсні та ліцензійні умови, не реагуючи на санкції регулятора”, - наголошується в заяві.

Також зазначається, що цьому випадку не йдеться про позбавлення ліцензії каналу “112” - у нього залишається чинна ліцензія на супутникове мовлення, також канал продовжує мовити в кабельних, IPTV-мережах.

“Чесне регуляторне поле потрібне всім без винятку медіа. Об’єднання ліцензій однієї територіальної категорії для того, щоби штучно обійти умови конкурсу, є не лише формальним порушенням закону, але і створенням неконкурентного середовища на медійному ринку. Співробітникам і власникам каналу “112” варто визнати, що всі ці роки ефірне цифрове мовлення здійснювалося з порушенням ліцензій, а рішення регулятора є більш ніж справедливим. Натомість журналістам варто зосередитися на якісній редакційній політиці та продовжувати мовлення в супутниково-кабельному форматі”, - вважають автори заяви.

Вони також закликали міжнародні організації, зокрема МФЖ та ОБСЄ, ретельно з’ясовувати контекст ситуації та перевіряти факти перед оприлюдненням заяв щодо стану свободи слова в Україні, адже голослівні заяви ставлять під питання неупередженість, фаховість і репутацію таких організацій.

А також нагадали, що конкурс на ефірне цифрове мовлення 2011 року проводився із серйозними порушеннями. Замість реальних і важливих для своїх міст та регіонів мовників, що подекуди здійснювали мовлення понад десятиліття, ліцензії на цифрове мовлення отримали новостворені “порожняки” зі статутним капіталом у менш як 1000 грн. - “Новий формат ТВ”, “Партнер ТВ”, “Аріадна ТВ”, “ТВ Вибір” і “Лідер ТВ”. Ці ліцензіати у 2013 році об’єдналися й почали мовити під брендом “112 Україна”, таким чином самовільно змінивши програмні концепції з регіонального на загальнонаціональне мовлення, чим позбавили мільйонну телевізійну аудиторію в регіонах доступу до контенту, що передбачав регіональну специфіку телеканалів.

Заяву підписали Незалежна медійна рада, Інститут масової інформації, “Детектор медіа”, Фундація “Суспільність”, “Інтерньюз-Україна”, Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ), Незалежна асоціація мовників, Інститут демократії ім. Пилипа Орлика.

Читайте також: Суд отримав позов Нацради про анулювання ліцензії NewsOne

Як повідомляв Укрінформ, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення 26 вересня не продовжила ліцензії п’ятьом регіональним мовникам: телеканалам "Новий формат", "Аріадна ТВ", "ТВ Вибір", "Партнер ТВ" та "Лідер ТВ", що мовили під логотипом “112 Україна”.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-