У вересні здорожчали 65% продуктів з “соціального кошика”

У вересні здорожчали 65% продуктів з “соціального кошика”

1031
Ukrinform
Протягом вересня поточного року в Україні здорожчало 65% так званих соціальних продуктів харчування.

Про це заявив директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко на своїй сторінці у Facebook.

"Вересень, як і прогнозувалось нашими експертами, став місяцем суттєвого подорожчання м’яса і яєць. Загалом за місяць стали дорожчими більше 65% так званих соціальних продуктів харчування", - заявив Дорошенко.

Так, сало додало за вересень 8,7 грн на одному кілограмі, вершкове масло – 5 грн, яловичина – 3,2 грн, яйця і варена ковбаса – 2,5 грн, свинина, куряча тушка і м’який сир – 1,5 грн.

На кінець вересня кілограм сала в середньому по Україні коштував 60 грн, вершкове масло – 149,2 грн, яловичини – 111,2 грн, яйця – 19,4 грн за десяток, ковбаса варена – 72,7 грн, свинина – 102,9 грн, курка у тушці – 55,4 грн, сир жирністю 9% - 96,1 грн.

Найбільше у вересні сало подорожчало на Одещині – майже на 24 грн на одному кілограмі, вершкове масло на Кіровоградщині - на 13,8 грн, яловичина на Одещині – на 11,4 грн, яйця на Хмельниччині додали 4,3 грн на одному десятку, варена ковбаса у Запорізькій області – 9,6 грн, свинина у Одеській області – 11 грн, куряча тушка у Кіровоградській області – 3,6 грн та м’який сир у Львівській області – 4,4 грн. Цінові рекорди у вересні ставила саме Одеська область.

Читайте також: Собівартість транспортних перевезень подорожчає на 10-15% до кінця року - експерт

Водночас дешевшала гречка та овочі. Так, здешевлення гречки одразу на 1,5 грн, цибулі – на 90 копійок, капусти, картоплі і буряку – на 60 копійок на кілограмі. Відтепер, гречка у середньому коштує 22,8 грн за кілограм, цибуля – 6 грн, капуста – 5,4 грн, картопля – 6,3 грн, а буряк 5,4 грн за кілограм.

Причина значних цінових коливань між регіонами, на думку експерта, пояснюється частіше за все невисоким рівнем конкуренції по деяких продуктах у межах території. Іноді причина полягає у виробниках, іноді - у постачальниках або торгівлі.

"Якраз на рівень конкуренції місцева влада на рівні області або міста може впливати через створення належних конкурентних умов, у тому числі й через створення оптових продуктових ринків. Ще одним впливовим інструментом на цінову ситуацію є проведення ярмарків, які здавна проводились в Україні. Тому навіть після відміни цінового регулювання на соціальні продукти харчування влада має важелі впливу, але не примусові, а стимулюючі. І вона повинна ними користуватись", - наголосив директор Української асоціації постачальників торговельних мереж.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-