U-LEAD консультує громади Черкащини щодо фінансування тероборони

U-LEAD консультує громади Черкащини щодо фінансування тероборони

Укрінформ
Експерти Програми «U-LEAD з Європою» консультують громади Черкаської області щодо особливостей фінансування територіальної оборони.

Про це Укрінформу повідомив радник з питань місцевих фінансів та управління Регіонального офісу U-LEAD у Черкаській області Микола Гулько.

За його словами, серед громад області – більшість мають територіальну оборону, фінансування якої регламентується статтею 91 Бюджетного кодексу України. Зокрема, згідно з цією нормою, з усіх місцевих бюджетів можуть фінансуватися заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення.

Також експерт зауважив, що стаття 14 Закону України “Про основи національного спротиву” передбачає, що фінансування та матеріально-технічне забезпечення національного спротиву здійснюються за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших не заборонених законодавством України джерел.

«Органи місцевого самоврядування можуть брати участь у підготовці та виконанні завдань національного спротиву в мирний час та в особливий період, забезпечувати належне фінансування заходів національного спротиву місцевого значення та підготовки громадян України до національного спротиву. Також громади мають сприяти створенню добровольчих формувань, забезпечувати життєдіяльність населення і функціонування об’єктів інфраструктури у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці й сприяти популяризації участі в заходах національного спротиву», - зазначив радник.

Читайте також: U-LEAD роз’яснює громадам умови надання допомоги переселенцям

Як підкреслив Гулько, конкретний перелік заходів з територіальної оборони має бути визначений місцевою програмою, яку попередньо необхідно напрацювати у співпраці з командиром військової частини Сил територіальної оборони Збройних сил України, якій підпорядковане формування. Як приклад, в місцевій цільовій програмі можуть бути визначенні такі заходи: перевезення особового складу добровольчих формувань до місць проведення занять та у зворотному напрямку; організація послуг харчування.

«Крім того, в такій місцевій цільовій програмі може бути передбачений певний захід підтримки військових формувань як надання субвенції з місцевого бюджету державному бюджету, а саме тій військовій частині ЗСУ, до якої закріплене добровольче формування територіальної оборони громади», - наголосив Гулько.

Читайте також: Експерти U-LEAD роз’яснили громадам Тернопільщини зміни трудового законодавства під час війни

Експерт також зауважив, що відповідно до п.22-2 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України передбачено, що в умовах воєнного стану органи місцевого самоврядування або військові адміністрації можуть приймати рішення про перерахування коштів з місцевих бюджетів до державного бюджету.

«Одержувачем трансферту з місцевого бюджету державному бюджету буде відповідна військова частина. Кошти будуть передаватися за КПК 9820 “Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на перерахування коштів в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації та з метою відсічі збройної агресії рф проти України та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальної цілісності», - підсумував радник.

Читайте також: U-LEAD надала роз'яснення щодо порядку фінансування добровольчих формувань

Як повідомлялося, Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає на потреби громадян, та розширює можливості громад.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-