
Україна виробляє артилерійських систем більше, ніж весь європейський ВПК
Щодо САУ “Богдана”… Президент України Володимир Зеленський зазначив, що у 2024 році вітчизняним ВПК було вироблено 154 одиниці артилерії. Це більше, ніж було зроблено нових арт-систем усім європейським ВПК разом.
Ми всі чудово розуміємо, що єдина САУ, що збирається в Україні з нуля, це 2С22 “Богдана”. І в цьому контексті хочу наголосити на кількох важливих моментах.
У грудні 2023 року президент України повідомляв, що виробництво САУ “Богдана” складає 6 одиниць на місяць. У квітні 2024 року Володимир Зеленський заявив про випуск 10 САУ “Богдана”, а у вересні стало відомо про передачу 18 САУ “Богдана”, у тому числі випуск яких був простимульований за програмою фінансової допомоги Королівства Данія.
З урахуванням динаміки повідомлень, очевидно, що на сьогодні Україна може виробляти понад 20 САУ “Богдана” на місяць, що робить нашу країну однією з лідерок із виробництва колісних САУ. Жодна країна у світі, окрім Китаю та Індії, на сьогодні не може собі дозволити такі обсяги виробництва техніки відповідного типу.
Але, з урахуванням нинішньої динаміки війни, навіть цих показників мало для виходу на паритетні обсяги, а тому виробництво нарощуватиметься та удосконалюватимуться технічні й технологічні аспекти складальних ліній.
Цікаво інше. Україна вже, у вкрай складних обставинах, піднімає свій ВПК на рівень, що випереджає за низкою категорій європейський, а що буде після завершення війни? У мене є стійке відчуття того, що Україна найближчим часом стане однією з провідних країн у світі за кількістю продукції військового призначення, що випускається і пропонується. І САУ “Богдана” – це той лакмусовий папірець, який яскраво демонструє, що Україна не тільки виробляє артилерію, яка вже не поступається західній за характеристиками, а й кількісно обходить провідних європейських виробників.
Не здивуюся, якщо цього року ми з вами почуємо про те, що виробництво САУ “Богдана” перевищило 30 арт-систем на місяць.

Олександр Коваленко, військово-політичний оглядач

реклама