У Раді розглядають можливість приватизації Харківського авіазаводу

У Раді розглядають можливість приватизації Харківського авіазаводу

Укрінформ
Приватизація Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) – на сьогодні єдиний варіант порятунку заводу від багатомільярдних боргів та остаточного знищення підприємства.

Про це кореспонденту Укрінформу розповів народний депутат, голова підкомітету з питань оборонної промисловості та технічної модернізації Комітету ВРУ з питань національної безпеки, оборони та розвідки Ігор Копитін.

«Мораторій на ліквідацію ХДАВП за процедурою банкрутства спливає у жовтні 2022 року. Після цього вже неможливо буде зупинити процес знищення підприємства. Кредитори цілком законно можуть потребувати продаж майна заводу задля погашення боргів. А борги вдвічі перевищують його активи. Цілком очевидно, що здійснити запуск заводу лише державними інструментами неможливо. Тому потрібні інші шляхи врегулювання цього питання», - розповів нардеп.

За його словами, проблеми з фінансовим станом ХДАВП розпочались ще з 2014 року, коли завод втратив спроможність серійного випуску літаків. І вже через рік – у 2015 розпочалась процедура банкрутства. На сьогодні загальна сума боргів підприємства складає близько 4,5 млрд грн. Основним кредитором виступає Державна фіскальна служба у зв’язку з виконанням державою гарантійних зобов’язань з погашення раніше випущених облігацій підприємства – мова йде про заборгованість в 2,137 млрд грн.

Читайте також: Директор ХАЗу вважає надуманими заяви профспілки про страйк і недовіру

Головними проблемами, які унеможливлюють покращення економічного стану заводу, є також відсутність замовлень на виробництво літаків та можливості самостійно, без зовнішньої фінансової допомоги, здійснити модернізацію виробничих потужностей, замінивши російські комплектуючі, які використовуються для виробництва «базового» для підприємства судна Ан-74.

«Тільки весною 2021 року було розроблено та затверджено план заходів виведення з кризи ХДАВП. Але він передбачає тільки стабілізацію підприємства, тобто не відновлення повноцінного будівництва літаків, а ненарощування боргів. Тому підкомітету довелось втручатись та шукати шляхи виведення підприємства з кризи. У результаті цього й було напрацьовано законопроєкт №5799, який передбачає приватизацію заводу», - наголошує Ігор Копитін.

Проєкт закону, як розповідає нардеп, направлений на поліпшення фінансово-економічного стану заводу, впровадження механізмів, які сприятимуть зниженню соціальної напруги і збереженню робочих місць, модернізацію виробництва і розробку нових технологій, а також залучення інвестицій для розвитку ХДАВП та авіабудівної галузі України в цілому.

Крім того, з метою збереження єдиного майнового комплексу ХДАВП, законопроєктом передбачено закріплення зобов’язань покупця з погашення простроченої кредиторської заборгованості, у тому числі з оплати праці, модернізації виробництва, авіаційних технологій, виробничих процесів та обладнання.

Таким чином, покупець, крім сплати вартості державного майна, буде зобов’язаний погасити понад 1,2 млрд грн заборгованості, інвестувати від 2,2 до 4 млрд грн у модернізацію заводу, а також нести витрати на утримання майнового комплексу щонайменше протягом 5 років, необхідних для виконання програми імпортозаміщення, розповідає нардеп.

«ХДАВП має стратегічне значення для авіабудівної галузі, економіки і оборони України. І тому, задля його збереження та відновлення повноцінної роботи, ми розробили відповідний законопроєкт про особливості приватизації підприємства, який було винесено на розгляд Комітету ВРУ з питань економічного розвитку. За результатами обговорення народні депутати, члени комітету, прийняли рішення внести його на розгляд Ради та рекомендувати у першому читанні прийняти за основу», - додав Ігор Копитін.

Як повідомляв Укрінформ, у травні 2021 року Державний концерн «Укроборонпром» затвердив план антикризових заходів для ХДАВПу. Пріоритетами плану визначено погашення заборгованості, відновлення виробництва та повернення замовлень на виготовлення запчастин та обслуговування літаків.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-