Україна після 2014 року почала виходити із транспортної ізоляції – експерт

Україна після 2014 року почала виходити із транспортної ізоляції – експерт

Укрінформ
З 2014 року українці все частіше подорожують до країн Європи замість РФ і таким чином виходять із транспортної ізоляції.

Про це йдеться у статті експерта Джеймса Брука на сайті американського аналітичного центру Atlantic Council.

"Транспортні сполучення зазвичай дають чітко зрозуміти, в якому напрямку суспільство рухається фізично і ментально. Ще п’ять років тому всі українські дороги вели до Москви. А тепер вони ведуть на Захід", - йдеться у публікації.

За словами автора, минулого року українці частіше подорожували залізницею в Європу, ніж в Росію. І це вперше з 19-го століття, коли Російська імперія взагалі почала будувати залізницю. Завдяки запуску 20 нових залізничних напрямків на Захід, пасажиропотік між Україною і ЄС подвоївся. А залізничні пасажирські перевезення між Україною та Росією скоротилися на 15%.

На автомобільних дорогах Польща і Словаччина будують великі шосе, які на початку 2020-х років тягнутимуться аж до кордонів України. Втім, зауважує автор, навіть без цих нових доріг в київському метро повно реклами, яка пропонує поїздки з української столиці до Варшави за приблизно $8.

Три роки тому експерти в Москві сміялися, що Київ "вистрілив собі у ногу", коли скасував всі авіарейси з України в Росію. Але сьогодні країна переживає чи не найбільший авіаційний бум в Європі.

Читайте також: Шалені перспективи у цифровій сфері - Омелян про ЗВТ з Ізраїлем

Як приклад, автор наводить ситуацію в аеропорту Харкова. За часів СРСР він був збудований для авіарейсів у Москву і Ленінград. Через три роки після втрати всіх російських напрямків, Харків наростив майже рекордний мільйон пасажирів (минулого року). Це в 20 разів більше, ніж станом на 2002 рік.

"Замість того, щоб літати до російських міст на роботу, ціле покоління російськомовних харків’ян тепер можуть сісти на літак LOT до Варшави, на рейс Wizz Air в Катовіце чи Вроцлав або на літак Ernest Airlines до Мілана чи Рима", - зазначається у матеріалі.

З "Жулян" є прямі рейси до 51 міста, з них 41 - європейські. За 2018 рік цей аеропорт обслужив 2,8 мільйонів пасажирів. І це в 100 разів більше, ніж у 2010-му.

В аеропорт "Бориспіль" зайшли 10 нових авіаліній, звідси відкрилися 25 нових напрямків. А кількість пасажирів минулого року зросла на 2 мільйони. Тепер аеропорт планує відкрити термінал F і вкласти гроші в розширення терміналу D.

До того ж, зі Львова літає 30 рейсів, з них всі, окрім двох - в країни ЄС.

Брук наголошує, що зараз зростає покоління українців, які ніколи не були у Москві чи Санкт-Петербурзі. Натомість українська молодь обирає Краків, Адріатику та південь Франції. А європейці відкривають для себе новий напрямок - Україну. Вони зацікавлені безвізовими подорожами до недорогих міст з історичним колоритом до яких можна дістатися за 2-3 години перельоту.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-