Експерт назвав причини додаткових корупційних ризиків у дорожній галузі

Експерт назвав причини додаткових корупційних ризиків у дорожній галузі

Укрінформ
Конкуренція при закупівлях у дорожній галузі є недостатньою, і це створює додаткові корупційні ризики.

Про це сказала координатор урядово-громадської ініціативи «Разом проти корупції» Оксана Величко на прес-конференції в Києві, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Конкуренція у дорожній галузі є недостатньою, бо, за даними CoST Ukraine, участь у конкурсах беруть 2-3 підрядники. ... Мала кількість підрядників створює можливості для замовників дорожніх робіт вступати з ними у змову й отримувати неправомірну вигоду", - сказала Величко.

Вона додала, що умови тендерів можуть бути прописані в інтересах певних виконавців дорожніх робіт; також може відбуватися дискваліфікація підрядників під час закупівель за формальними ознаками, мовляв, підрядник десь забув поставити печатку. Також є випадки уникнення закупівель через Prozorro шляхом розбиття обсягів необхідних товарів та робіт на менші закупівлі за обсягом і вартістю.

"Корупційні ризики в дорожній галузі можна класифікувати по групах: політична корупція, зокрема, коли депутати у бюджеті закладають фінансування окремих доріг, які, можливо, не є стратегічно важливими для країни, але входять в коло їхніх інтересів; кадрові призначення шляхом непрозорих конкурсів; зловживання з матеріалами - коли постачаються дешевші матеріали замість дорожчих, коли є неналежний облік ресурсів", - сказала Величко.

Читайте також: Наступного літа кияни отримають оновлений Хрещатик - Кличко

За її словами, мінімізувати корупцію у дорожній сфері можна шляхом конкурсних призначень на керівні посади у дорожній сфері, а також забезпечення незалежного інженерного контролю якості за  всіма видами дорожніх робіт і експлуатаційним утриманням доріг. Зменшенню корупційних ризиків при закупівлях сприятимуть внесення змін до законодавства та навчання і методичні рекомендації для людей, які здійснюють закупівлі.

За даними ініціативи CoST Ukraine, середня економія під час закупівель у дорожній сфері у 2017 році становила 4,07% від їхньої суми.

Добровільна ініціатива CoST (Construction Sector Transparency Initiative) із секретаріатом у Лондоні (Велика Британія) створена для забезпечення прозорості та підзвітності будівництва, яке здійснюється за рахунок публічних коштів. Ініціатива об'єднує представників влади, громадськості і бізнесу. В Україні Ініціатива CoST була започаткована у листопаді 2013 року, коли Укравтодор долучився до неї, активна робота розпочалася влітку 2015 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-