Подорожчання скрапленого газу викликане дефіцитом поставок - експерти

Подорожчання скрапленого газу викликане дефіцитом поставок - експерти

626
Ukrinform
Зростання цін на скраплений газ викликане дефіцитом поставок на тлі сезонного піку споживання, а також інфраструктурними обмеженнями.

Про це Укрінформу повідомили в консалтинговій групі «А-95».

Зростання оптових цін в червні-серпні 2017 р. становило 98% (близько 29000 грн / т на 28.09.2017г.), роздрібних - 48% (16 грн / т). Експерти і учасники ринку оцінюють дефіцит поставок в 30 тис. т скрапленого газу, що становить близько 20% від очікуваного споживання у серпні.

Крім того, наростання дефіциту поставок у серпні обумовлено зупинкою на ремонти ряду виробництв в Росії і Білорусі, які становлять основу ринку всієї Східної Європи. Тим часом в Україні немає достатніх потужностей для зберігання скрапленого газу, що не дозволяє накопичувати запаси. Це обумовлює чутливість ринку до будь-яких збоїв в поставках.

«Споживання скрапленого газу в Україні за три роки зросло у півтора рази, до 1,5 млн т на рік, але ринкова інфраструктура - газонаповнювальні станції, «газові» вагони, морські перевалки - все залишилося колишнім. Потужності зберігання газу відповідають семи дням споживання в пікові періоди, тоді як на ринку бензину і дизпалива запаси перевищують місячну потребу», - заявив експерт «Консалтингової групи А-95» Артем Куюн.

Читайте також: Нафтогаз: Постачання газу для населення – це "чорний ящик"

За його словами, ситуацію погіршили санкції РНБО, введені у 2016 р. проти найбільшого російського перевізника і власника цистерн «СГ-Транс», що ускладнило постачання газу з країн СНД.

Серйозним фактором зниження поставок газу в Україну також є нестабільна робота «Укрзалізниці».

«Через гостру нестачу палива і гнітючий стан локомотивів терміни доставки вантажів по країні в середньому збільшилися втричі. Низька оборотність вагонів не дозволяє оперативно розгорнути поставки скрапленого газу по морю в потрібних сьогодні обсягах», - зазначив Куюн.

Однією з причин кризи залишається великий тіньовий сектор, який руйнує здорову конкуренцію і не дозволяє інвестувати в розвиток інфраструктури, зокрема сховищ. Йдеться про так звані податкові скручування, коли реалізація газу проходить через податкові ями, виникає фіктивний податковий кредит і оператор заробляє неправомірну перевагу перед цивілізованим бізнесом.

«Ніхто не створюватиме запаси і не будуватиме сховища, якщо знає, що не зможе конкурувати з нелегалами. Питання махінацій з нафтопродуктами та скрапленим газом має стати предметом особливої уваги ДФС», - заявив Куюн.

Зазначається, що на даний момент ринки моторних палив продовжують відрізнятися високою концентрацією гравців і сильною конкуренцією як в оптовому, так і роздрібному сегменті. Також на даний момент відсутні будь-які обмеження або перешкоди з боку державних органів.

"Це дозволяє розраховувати на стабілізацію ринку в міру нарощування поставок скрапленого газу. Після цього очікується зниження цін на автозаправних станціях", - зазначили в консалтинговій групі.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-