Нафтогаз: Постачання газу для населення – це "чорний ящик"

Нафтогаз: Постачання газу для населення – це "чорний ящик"

2177
Ukrinform
НАК «Нафтогаз України» повністю поділяє позицію Секретаріату Енергетичного Співтовариства та Світового банку щодо невідповідності положення «Про покладання спеціальних обов’язків» ринковим правилам Євросоюзу.

Про це Укрінформ повідомила прес-служба компанії.

"Нафтогаз неодноразово звертав увагу на недосконалість чинного механізму ПСО, який змушує компанію передавати газ за пільговими цінами збутовим посередникам («газзбутам»), більшість з яких контролюється Group DF Дмитра Фірташа. Ці посередники не несуть ризиків ані коливання попиту з боку споживачів, ані зміни цін на ринку. При цьому оператори розподільних мереж («облгази»), яким належать ці посередники, блокують механізми контролю за використанням газу, отриманого їхніми дочірніми компаніями", - зазначили в "Нафтогазі".

«Постачання газу для населення – це "чорний ящик". Облгази не надають точну інформацію, скільки саме газу використав конкретний споживач. Невідомо, чи люди, які отримують субсидію, дійсно вибрали усі обсяги газу, за які дочірні структури облгазів виставляють рахунок державі. Ми не знаємо, хто саме отримує наш газ за пільговою ціною і скільки його насправді надходить до людей. Так не має бути. Цей сектор має стати прозорим і відкритим для конкуренції. Тому ми підтримуємо зміни, запропоновані Секретаріатом та Світовим банком», – заявив головний комерційний директор групи Нафтогаз Юрій Вітренко.

Читайте також: В Енергетичному співтоваристві незадоволені монополією облгазів в Україні

Зокрема, компанія підтримує зміни, запропоновані СЕС до механізму ПСО, відповідно до яких видобувні компанії групи Нафтогаз будуть продавати газ усім бажаючим постачальникам на оптовому ринку, у тому числі, газзбутам, на рівних умовах. При цьому для таких операцій на оптовому ринку може бути застосована запропонована СЕС та СБ формула визначення оптової ціни як одного з компонентів кінцевої ціни для споживача. Ця ціна формуватиметься на момент укладання угоди з урахуванням періоду передачі природного газу від виробника до покупця. Крім того, мають бути впроваджені стандартні ринкові механізми забезпечення оплати поставленого газу, включно із передплатою.

Такий механізм зруйнує поточну монополію та створить необхідні умови для розвитку конкуренції на ринку постачання газу для населення, від якої виграє перш за все кінцевий споживач. Якщо газзбути не зможуть виконувати покладені на них обов'язки постачати газ населенню на рівних умовах, Нафтогаз зможе робити це самостійно, без зайвого посередника. Таким чином, збутові компанії облгазів отримають конкурентів, принаймні, у особі Нафтогазу.

Також компанія поділяє занепокоєння СЕС та СБ щодо поточних бар'єрів для конкуренції (зміни постачальника), які створюють дочірні збутові компанії облгазів. Зокрема, зафіксовані випадки, коли акти звірки видаються споживачам із порушеннями, що унеможливлює перехід до нового постачальника. Крім того, споживачі повідомляють про те, що у центрах обслуговування відмовляються приймати заяву про призупинення послуг постачання газу з поточною збутовою компанією. Є також повідомлення про відмову фахівців у центрах обслуговування укладати заяви-приєднання до договору розподілу природного газу з облгазом без укладання договору із збутовою організацією цього облгазу. Зважаючи на ці випадки, Нафтогаз поділяє позицію СЕС, згідно з якою НКРЕКП та Антимонопольним комітетом України мають бути визначені та застосовані ефективні механізми запобігання ринковим маніпуляціям. Компанія також пропонує вдосконалити процедуру зміни постачальника, щоб спростити цей перехід і сприяти приходу на ринок нових постачальників.

Нагадаємо, 22 серпня Секретаріат надіслав Кабінету Міністрів України лист–попередження по справі ECS-2/17, відкритій у зв’язку з невідповідністю положення «Про покладання спеціальних обов’язків» вимогам Енергетичного Співтовариства та міжнародним зобов’язанням України і надмірними з точки зору забезпечення суспільних інтересів. Таку думку секретаріат висловив у попередньому висновку щодо проекту постанови №187 ще до її затвердження Кабінетом Міністрів України у березні 2017 року.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-