Рада лібералізувала держнагляд і контроль за бізнесом

Рада лібералізувала держнагляд і контроль за бізнесом

Укрінформ
Народні депутати внесли зміни до закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" щодо лібералізації системи державного нагляду.

За закон №2418а проголосували 232 народні обранці, повідомляє кореспондент Укрінформу.

Як зазначив голова Комітету з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк, нормативно-правовий акт фундаментально переглядає засади, принципи та механізми державного нагляду і контролю за бізнесом.

"Закон робить абсолютно іншу модель державного нагляду і контролю, що має не тиснути, а забезпечувати безпеку суспільства, але виключати корупційні ризики", - сказав парламентарій.

За його словами, документом запроваджується презумпція правомірності суб'єкта господарювання, тобто у випадках, коли законодавчі норми є неоднозначними й можуть бути трактовані як на користь держави, так і на користь підприємця, вони повинні трактуватись на користь підприємця.

Він також розповів, що запроваджується інтегрована автоматизована система державного нагляду і контролю, у якій визначатимуться абсолютно всі перевірки, їх причини, результати та зміст.

Крім того, Галасюк зауважив, що закон встановлює заборону на так звані планові показники виявлення порушень та запроваджує ризико-орієнтовану систему перевірок: "Тобто не всіх перевіряти, а дивитися, де є високі ризики, там частіші перевірки, а там, де є нижчі ризики, то значно рідші і перевірки".

Нардеп поінформував, що законом запроваджуються річні плани перевірок, які заборонено змінювати протягом року, а максимальна частота перевірок відтепер залежатиме від рівня ризику. Так, якщо ризик високий, то перевірки проводитимуться на таких підприємствах не частіше одного разу на два роки, якщо ризик середній - раз на три роки, а якщо ризик низький - раз на п'ять років.

Законом також обмежується строк проведення планових перевірок органами держнагляду і контролю - до десяти робочих днів, а для мікро- і малого бізнесу - до п'яти робочих днів. Комплексні перевірки максимально можуть тривати 30 робочих днів, а на мікро- і малих підприємствах - 15 робочих днів.

Згідно з текстом нормативно-правового акту запроваджується розширення підстав для відмови у допуску посадових осіб органів державного нагляду та контролю до здійснення такого нагляду чи контролю на підприємствах та надання права вимагати припинення здійснення перевірок при перевищенні максимальних строків їх проведення. При цьому суб'єкт господарювання, його посадові особи звільняються від відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо діяльності підприємства.

Закон був ухвалений з правкою народного депутата від фракції "Народний фронт" Вікторії Сюмар, відповідно до якої дія нормативно-правового акту не поширюється на відносини державного нагляду і контролю в галузі телебачення і радіомовлення (Національну раду з питань телебачення і радіомовлення).

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-