У Маріуполі показали балет кранів і оперу в плавучому доці

У Маріуполі показали балет кранів і оперу в плавучому доці

Фото
Укрінформ
У плавучому доці Азовського судноремонтного заводу в Маріуполі показали гранд-оперу "Νερό".

Постановку режисера Влада Троїцького презентовано в рамках фестивалю StartUpGogolFest 2019, повідомляє кореспондент Укрінформу.

“Цей масштабний проект, який ми підготували в одному з корабельних доків Азовського судноремонтного заводу, має показати людям, що вони живуть та працюють у чарівному місті”, - переконаний Троїцький.

За його словами, це унікальна подія не лише для України, оскільки ніде в світі на діючому заводі не відбувалася така масштабна та технологічно складна постановка.

Учасниками постановки стали музична формація NOVAOPERA, соціальний рейв-бенд ЦеШо, актори ЦСМ "ДАХ" та маріупольської трупи "Театроманія", а також працівники заводу. Музику написали Роман Григорів та Ілля Разумейко, з якими Троїцький вже співпрацював в операх “Вавілон” та “Іов”.

Як і попередні опери, "Νερό" базується на біблійному епосі та релігійній символіці, але звертається і до суто місцевого контексту. В перекладі з грецької "Νερό" – "вода", і, як відомо, Маріуполь був заснований греками-християнами, які втекли із Криму з-під тиску мусульманства. Таким чином, за задумом творців, опера намагається з’єднати в собі історичні та сучасні, культурні та технологічні контексти приазовського міста.

Шоу складалось із двох частин на різних локаціях: балету кранів на ваговій частині заводу та гранд-опери "Νερό" в корабельному доці. Разом із перервою, під час якої глядачі переходили з однієї локації на другу, шоу тривало дві з половиною години.

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва "StartUp ГогольFest" у Маріуполі / Фото: Іванов Станіслав, Укрінформ

Балет кранів почався з того, що тепловоз із маскою Гоголя виїхав до глядачів і довгим гудком сповістив про старт події. Відтак п’ять портових кранів почали виконувати синхронні “па” під імпровізаційні музичні етюди.

Для самих “балерин” - машиністок кранів - така “хореографія” є буденною роботою.

“Щось подібне доводиться робити кожного дня. Хоча сучасним мистецтвом я не надто цікавлюся, але взяти участь у проекті було дуже цікаво. Хтось побачив у нашій роботі щось небуденне, зробив із цього мистецтво. Це просто дивовижно”, - розповіла працівниця заводу Світлана.

Читайте також: У Маріуполь вирушив арт-поїзд ГогольTrain

Після балету всі вирушили до плавучого доку, де мала відбутися гранд-опера. Глядацьку зону розмістили на спеціальних конструкціях, трохи вище нульової позначки доку. Музиканти NOVAOPERA разом з ЦеШо та головним тенором гранд-опери Андрієм Кошманом зайняли місця на елементах плавучого крана та риштувань. А в самому низу на авансцені режисер визначив місце для “Театроманії” та працівників заводу, зайнятих у постановці. За його задумом, ця група виконавців повинна була танцювати по коліно у воді, яка потрапляла у док з відкритого моря.

Диво-опера Троїцького не залишила глядачів байдужими, після закінчення вистави маріупольці та гості міста влаштували режисеру та артистам бурхливу овацію.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-