Більшість шкіл в Україні ще не пристосовані для дітей з інвалідністю — Парцхаладзе

Більшість українських шкіл ще не мають безбар’єрного доступу, тобто не пристосовані для дітей з інвалідністю.

Про це заявив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе, повідомляється на сайті міністерства.

“Сьогодні за статистикою з областей близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до 1 поверху. Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички. Проте, якщо розглядати статистику доступності шкіл до 2-го і вище поверху, то її мають лише одиниці. Тобто, більшість наших шкіл фактично не пристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі і у підсумку ці діти не мають можливості комфортно відвідувати звичайні школи”, — сказав він.

Зокрема, за даними статистики, 74% загальноосвітніх навчальних закладів в Україні (11560 шкіл) мають безперешкодний доступ для дітей з інвалідністю, але тільки до 1 поверху. З них пандусами забезпечено 69% (10781 шкіл), кнопками виклику 23% (3664 школи), інформаційними вказівниками 18% (2864 школи). Спеціально обладнані туалети для дітей з інвалідністю мають менше 5% шкіл (746).

Парцхаладзе зазначив, що в цьому питанні є великий прогрес, наголосивши на успішному впровадженні проекту Благодійного Фонду Порошенка та його голови Марини Порошенко зі створення інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами та реалізації проекту “Новий освітній простір”, одним із головних принципів якого є безбар’єрність та інклюзія.

За останні 2 роки кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивними класами була збільшена у 2,5 раза — до 3788 шкіл у 2018-му. А кількість учнів з особливими освітніми потребами зросла з 4180 до 11839 школярів. Також для дітей з особливими освітніми потребами вже обладнано близько 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Наразі вже понад 300 шкіл та дитячих садків активно впроваджують принципи "Нового освітнього простору".

Читайте також: В університеті Грінченка відкрили ресурсний центр для студентів з інвалідністю

"Новий освітній простір" (НОП) створюється в навчальних закладах України за 4-ма основними принципами: енергоефективність; сучасне обладнання; мотивуючий простір; безбар‘єрність та інклюзія. Мета – створити комфортні умови для якісного навчання дітей в «Новій українській школі». Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки та органами місцевого самоврядування.