Фізична активність сприяла еволюції людей і подовжує життя – вчені

Дослідники  Гарвардського університету запропонували пояснення, чому люди еволюціонували набагато активніше за приматів, а також, яким чином рухливість сприяє здоров’ю.

Про це вони повідомляють в статті журналу Proceedings of the National Academy of Sciences, передає Укрінформ.

Зазначається, що достатня фізична активність пригнічує процеси старіння в організмі, подовжуючи здорове життя. Дослідження продемонстрували, що внаслідок активних занять знижується рівень ліпопротеїнів низької щільності та тригліцеридів, нормалізується кров'яний тиск тощо. Ці процеси посилюються завдяки фізичній активності.

Вчені Гарвардського університету та Гарвардської медичної школи дослідили, як змінювалась фізична активність із часом. Вони порівняли рухлививість людей і приматів, які близькі до нас еволюційно, а також з’ясували, що  активність через клітинні процеси сприяє довголіттю.

Шимпанзе менше рухаються, ніж людина, проходячи близько 2-4 км. Автори статті зазначили, що спільний предок людини та шимпанзе вів відносно сидячий спосіб життя. Тому походження необхідності рухатися треба шукати з початком полювання-збиральництва.

Дослідження показують, що мисливці-збирачі ще 40 тисяч років тому мали подовжену тривалість життя. У сучасному світі літні жінки працюють в день навіть більше за молодших матерів. Вони забезпечуючи молодих значною кількістю поживи.

Також у західних суспільствах кількість щоденних кроків між 40 та 70 роками вдвічі зменшується. Тому можна стверджувати, що вікове погіршення здоров'я теж може бути відносно недавнім надбанням.

Вчені  висувають дві гіпотези про перенаправлення енергії. Перша про те, що активний спосіб життя дає змогу уникнути надлишкового використання енергії на розмноження та запасання жиру. Заняття спортом можуть зменшувати рівні статевих гормонів, особливо в жінок. Друга гіпотеза зосереджується на перенаправленні енергії до процесів відновлення та підтримання. Фізична активність супроводжується стресом, спричиняючи пошкодження на тканинному рівні. Їх виправлення сприяє корисним процесам - виробленням антиоксидантів, зменшенням запалення та кращою роботою серцево-судинної системи тощо.

Автори статті зауважують, що добір діяв на користь здоровіших людей з можливістю прожити триваліше життя для допомоги дітям і онукам. Фізична активність посприяла підтриманню здоров'я й протидії старінню через регуляцію використання енергії.