Китайський радіотелескоп за вісім років виявив у космосі майже тисячу нових пульсарів

Найчутливіший і найбільший у світі однотарілковий китайський сферичний радіотелескоп із п’ятсотметровою апертурою (FAST) за вісім років виявив понад 900 нових пульсарів, тобто майже третину з відкритих на сьогодні подібних небесних тіл.

Про це повідомляє Xinhua, передає Укрінформ.

Науковець Національної астрономічної обсерваторії КНР Хань Цзіньлінь нагадав, що пульсари, або нейтронні зірки, які швидко обертаються, виникають із ядер масивних вмираючих зірок, що вибухнули під час спалаху наднової.

За його словами, частина виявлених FAST пульсарів вважаються рідкісними, які важко зафіксувати. Серед них понад 120 подвійних пульсарів, більше як 170 мілісекундних і 80 слабких та переривчастих пульсарів.

Хань зауважив, що за останні понад 50 років з моменту відкриття першого пульсара в усьому світі їх виявлено менше 3000, а кількість нових, відкритих FAST, більш ніж утричі перевищує загальну кількість цих зірок, виявлених телескопами в інших країнах протягом того самого періоду.

Науковець зазначив, що спостереження за пульсарами використовуються для підтвердження існування гравітаційного випромінювання та чорних дір, вивчення щільних залишків мертвих зірок у Чумацькому Шляху й характеристик їх випромінювання, а також пошуку відповідей на багато інших питань фундаментальної фізики.