ЄС планує запровадити ввізне мито на товари з високим вмістом СО2

ЄС планує запровадити ввізне мито на товари з високим вмістом СО2

Укрінформ
Євросоюз прагне мінімізувати ризики, що пов’язані із імпортом продукції третіх країн, які не мають фіскальних стимулів для скорочення викидів двоокису вуглецю та постачають на ринок ЄС товари, які вироблені за високого ступеню емісії СО2.

Про це в середу у Брюсселі під час пресконференції з представлення пакету економічних та соціальних пропозицій Єврокомісії з досягнення кліматичних цілей Євросоюзу заявив Єврокомісар з питань економіки Паоло Джентілоні, повідомляє кореспондент Укрінформу.

«ЄС у боротьбі з кліматичними змінами відіграє роль лідера, але започаткування такої роботи містить певні ризики. Ми називаємо їх «вуглецевими витоками», - коли виробництво переміщується до країн, де екологічні стандарти є нижчими, або, навпаки, на європейський ринок потрапляють імпортовані товари з високим вмістом шкідливих викидів. Щоб уникнути цього, ми представили товари, які ввозяться на наш ринок. З цієї причини ми представили CBAM – Сarbon order adjustment mechanism (Кордонний механізм вуглецевого регулювання)», - сказав Єврокомісар.

Він підкреслив, що Євросоюз вводитиме в дію механізм, який передбачає компенсаторні заходи до виробників, що не піклуються про зниження вуглецевої ємності власної продукції. Це буде вводитися поетапно, у повній відповідності із правилами СОТ. Під час розрахунків встановлюватиметься однакова «вуглецева» ціна як для імпорту з третіх країн, так і для товарів, що вироблені на території ЄС.

Як наголосив Джентілоні, CBAM стане своєрідною регуляторною «прем’єрою» на міжнародному рівні, тому що до цього подібні механізми не застосовувалися.

«CBAM - це не податок, це захід з охорони довкілля. Але ми маємо також запровадити податки, які будуть впливати позитивно на поведінку виробників. Саме тому ми переглядаємо зараз податкову Директиву у сфері енергетики. Цьому документу вже 20 років, він все ще орієнтований на фінансування та субсидії у галузь вуглецевого пального. Ми маємо скасувати податкові виключення для вуглецевого пального та змінити методику оподаткування в сфері енергетики, встановити належну ціну для вуглецевих викидів та стимулювати позитивну (зелену) еволюцію», - зауважив Єврокомісар.

Читайте також: Шмигаль підтвердив, що Євросоюз вніс Україну до «зеленого списку»

Як йдеться у роз’ясненні, оприлюдненому на сайті Єврокомісії, Кордонний механізм вуглецевого регулювання (CBAM) допоможе формувати ціни на імпорт з третіх країн з урахуванням ризику «вуглецевих витоків». Це має сприяти зниженню викидів двоокису вуглецю по всьому світу, замість того, щоб виштовхувати виробництво товарів з Європи у країни із низькою ціною викидів СО2. Цей інструмент також сприятиме координації політики із зниження шкідливих викидів у країнах, які є торговельними партнерами ЄС, їх руху в тому ж кліматичному напрямку, в якому рухається Євросоюз.

Представники Єврокомісії під час роз'яснення на експертному рівні зауважили, що CBAM призначений для стимулювання кліматичних інновацій у промислових компаніях та не спрямований проти окремих країн. При цьому він безумовно враховуватиме, якщо третя країна має нижчий рівень цін на вуглецеві викиди, ніж той, що застосовується в ЄС. В такому випадку ця різниця буде компенсуватися запровадженням прикордонного збору.

Запровадження цього механізму CBAM планується здійснити у два етапи. У період з 2023 по 2025 роки ЄС проситиме експортерів, що постачають продукцію до ЄС, надавати інформацію про вуглецеву ємність своєї продукції та проводитиме відповідний моніторинг. Тож у зовнішніх виробників буде час, щоб адаптуватися до нових вимог. Вже з 2026 року ЄС застосовуватиме відповідний «вуглецевий» збір на кордонах до всього імпорту, що вироблений із залученням надмірної емісії двоокису вуглецю.

Як повідомляв Укрінформ, у червні 2021 року Рада ЄС та Європарламент ухвалили Європейський кліматичний закон, який передбачає правові зобов’язання ЄС у досягненні кліматичної нейтральності до 2050 року. Цей же документ окреслює проміжну мету щодо зменшення шкідливих викидів на 55 відсотків вже до 2030 року, порівняно з рівнем 1990 року.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-