У Польщі оприлюднили нові дані про катастрофу під Смоленськом

У Польщі оприлюднили нові дані про катастрофу під Смоленськом

Укрінформ
Експрем’єр Польщі Дональд Туск та його найближче оточення після Смоленської авіакатастрофи наприкінці квітня 2010 року сумнівалися у тому, чи правильно вчинили, надаючи право Росії фактично самостійно вести слідство у цій справі.

Фрагменти запису з кількагодинних закритих переговорів у канцелярії Ради міністрів Польщі, що відбулися 23 квітня 2010 року, зокрема за участю Туска та акредитованого при слідчому органі у Москві (Міждержавному авіаційному комітеті, МАК) повноважного представника Польщі Едмунда Кліха, оприлюднив польський державний телеканал TVP1, повідомляє кореспондент Укрінформу.

На оприлюднених фрагментах плівок Туск запитує Кліха, чому той по телебаченню публічно натякнув, що дозволяючи російському МАКу фактично самостійно вести слідство у справі катастрофи, Варшава віддала ініціативу Москві. Туск підкреслив, що раніше йому ніхто не говорив про те, що можна було обрати інший варіант ведення слідства, де Варшава мала б більше повноважень і впливу на слідство. На це Кліх відповів, що він віддавна мав такі сумніви і просив тогочасного міністра інфраструктури Цезарія Грабарчика про зустріч з прем’єром, але цього не вдалося зробити.

Кліх зазначав, що Москва 13 квітня запропонувала Варшаві вести слідство відповідно до 13-го додатку до Чиказької конвенції, тобто чотири дні після катастрофи. Відтак, він думав, що на високому міждержавному рівні між Варшавою і Москвою це питання за чотири дні вже було вирішено. Утім, він сподівався, що в Польщі хтось оцінить ситуацію і "запропонує росіянам альтернативний варіант".

Коментуючи події 2010 року, Кліх визнав, що якби питання юрисдикції слідства у справі авіакатастрофи тоді було би порушене на найвищому рівні та у ЗМІ, то, можливо, росіяни погодилися б на міжнародне слідство.

Читайте також: Смоленська катастрофа: комісія заявляє, що літак Качинського був знищений вибухівкою

МАК у Москві в 2011 році назвав причиною аварії польського урядового літака помилку пілотів, які пішли на посадку в умовах поганої видимості. Польща, провівши своє розслідування, у 2011 році також дійшла висновку про помилку пілотів, але додатково поклала провину за те, що трапилося, на російських диспетчерів. Росія вини диспетчерів у катастрофі літака не визнала.

Тогочасна польська опозиція, зокрема Ярослав Качинський та його оточення, з 2010 року почали звинувачувати експрем’єра Туска та його міністрів у халатності та недбальстві як під час підготовки до польоту урядового літака, так і під час слідства після катастрофи. Одним з основних закидів є те, що Польща не повинна була погоджуватися на слідство за 13-м додатком до Чиказької конвенції, що давало Москві необмежені можливості, а Варшаву позбавляло права втручатися у слідство.

Глава Міноборони Польщі Маріуш Блащак в ефірі Польського радіо у п’ятницю заявив, що у світлі оприлюднених плівок справою Смоленської катастрофи повинна знову зайнятися прокуратура.

Як повідомлялося, 10 квітня 2010 року біля військового аеродрому "Північний" у Смоленську розбився літак Ту-154М, на якому польська державна делегація прямувала на заходи з нагоди 70-ї річниці Катинського злочину. В результаті катастрофи загинули всі 96 осіб, що були на борту: президентське подружжя Леха і Марії Качинських, а також представники політичної, військової, релігійної еліти Польщі, громадські активісти.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-