Перевізники Європи вирішують, як діяти на ринку після Brexit
“Сьогоднішня зустріч, в першу чергу, була інспірована подіями навколо Brexit і того, що буде з Європою і ринком транспортних операцій в Європі після Brexit, в разі так званого “no deal Brexit”, в разі виходу Великої Британії з Євросоюзу без домовленостей щодо доступу до ринків. Це було, напевно, головним поштовхом для проведення сьогоднішнього засідання. Перша частина роботи щодо Brexit виконана і знайдено умови забезпечення Європи і України, як партнера Європи, щодо доступу до ринку Великої Британії та Ірландії у разі відсутності домовленості під час виходу з Європейського Союзу. Хоча, й затвердження цього рішення перенесено на рівень міністрів в травні", - розповів Галас.
Другим питанням стало, надважливе для України, збільшення обсягів дозволів ЄКМТ для українських перевізників на наступний рік. "Маємо надію, що ми здобудемо тут покращені умови для українських перевізників і на наступній зустрічі міністрів, яка відбудеться в травні в Лейпцигу, ці рішення будуть затверджені, як-от суттєве збільшення частки дозволів категорії Євро-6”, - зазначив Галас.
За його словами, участь представників України в засіданнях робочої групи з автомобільного транспорту має велике значення для українських перевізників. За останні роки результат вже є наявним.
“Україна запустила механізм державного контролю за використанням дозволів ЄКМТ та оцінку їх ефективності, збільшила ефективність використання дозволів на 12%, за період у три роки. Ми ефективніше використовуємо самі дозволи, таким чином збільшуємо присутність українських перевізників на ринку Европи - це раз. А друге, - в рамках МТФ є ще одна група - група з розвитку електронного обміну інформацією, де зараз, разом з нашою участю, розроблено програму консолідації інформації щодо усіх дозволів в автоматичному режимі”, - повідомив Галас.
Він також зазначив, що відповідно до постанови Кабінету міністрів, відповідальним за відносини з Міжнародним транспортним форумом є Міністерство інфраструктури, але без допомоги Міністерства закордонних справ та без допомоги профільної асоціації (Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України - АсМАП України) ця робота не можлива.
"Тому, допомога МЗС, насамперед, нам необхідна зараз через те, що є кілька країн, позиції яких можливо змінити в рамках роботи в дипкорпусі, і ми будемо звертатися до МЗС, щоб ми спільним фронтом "дотиснули" наших колег для ухвалення потрібного рішення для України”, - сказав Галас.
Як повідомлялося, система багатосторонньої квоти ЄКМТ (Європейська конференція міністрів транспорту) - це складова частина Міжнародного транспортного форуму (МТФ), яка об'єднує 43 країни-члени з метою забезпечення спрощеного доступу на ринки міжнародного комерційного вантажного дорожнього транспорту. Цей інструмент забезпечує до 30% всього проникнення українськими перевізниками на ринок послуг міжнародного автомобільного вантажного транспорту Европи.
Фото та відео Ірини Драбок