Етнографічний туризм як бренд Глибочицької ОТГ

Етнографічний туризм як бренд Глибочицької ОТГ

Децентралізація
Укрінформ
У селі Студениця на Житомирщині працює центр української культури та етнографії й проходить етнофестиваль

Музей у Студениці Глибочицької об’єднаної територіальної громади розташувався у старій сільській дерев’яній хаті, вкритій стріхою. Тут зібрали давні вишиті рушники та речі побуту, а згодом планують проводити майстер-класи з різноманітних ремесел.

Ініціаторка створення музею, голова громадської організації «Довіра-1» Валентина Радкевич у Студеницю переїхала з Овруцького району 12 років тому. З часом у неї виникла ідея зберегти давні українські традиції, звичаї, обряди та автентичні речі, аби вони не загубилися у сучасному світі.

«У Студениці знайшли хату, якій понад 150 років, і саме в ній створили центр української культури та етнографії. Тут багато цінних експонатів, серед яких вишиванки, рушники, речі побуту. Мета центру – зберегти, примножити, продовжити українську культуру. До кожного свята ми плануємо тут відтворювати народні традиції, а з часом і проводити весілля», - поділилася Радкевич.

Об’єднані громади з різних куточків держави підтримали ініціативу Глибочицької ОТГ і передали у Студеницю свої ляльки-мотанки. Вже вдалося зібрати близько 40 ляльок з 12 областей України.

Крім того, 28 серпня у громаді уперше проходив етнографічний фестиваль “Оберіг Студеної Води”.

Гості фестивалю дотримувалися дрес-коду, одягнувши вишиванки. Замість стільців та лавок організатори пропонували усім вмоститися на м’яких жмутах сіна, аби послухати народні пісні. Народні майстрині проводили майстер-класи, а від різноманіття художніх виробів, сувенірів та оберегів розбігалися очі.

Глибочицький сільський голова Сергій Сокальський зазначив, що створення центру та проведення фестивалю стало можливим завдяки гранту від Житомирської облдержадміністрації та проєкту Міністерства культури «Малі міста – великі враження».

Радник з комунікацій Житомирського Центру розвитку місцевого самоврядування Програми «U-LEAD з Європою» Дмитро Клименко вважає, що такі заходи в об’єднаних громадах допомагають їм створювати власний бренд.

«Упродовж останніх 2-3 років у багатьох об’єднаних громадах області з’явилися подієві туристичні принади і в більшості випадків це фестивалі. Громади шукають своє обличчя і стають впізнаваними. Щодо Глибочицької ОТГ, то тут роблять акцент на етнографічному туризмі. Тобто громада відновлює не тільки історичну пам’ять і культуру, а й залучає туристів, які приїхали сюди, відкрили для себе щось нове, придбали сувеніри, зробили знімки і розкажуть про це іншим людям», - каже Клименко.

Радник додав, що реноме привабливих для туристів за собою вже закріпили Овруцька ОТГ завдяки фестивалю «Поліська пані Картопелька», Олевська ОТГ зі святом чорниці, Пулинська ОТГ і її фестиваль млинців, Червоненська ОТГ, де провели «Червоне ЕкоФест», а на вересень планують фестиваль «Доторкнутись до неба».

Голова громадської організації «Молодіжний актив розвитку Житомирщини» і один з співорганізаторів фестивалю Віталій Сівко зазначив, що культурні події у Студениці також присвячені загиблим на Донбасі українським військовим, полоненим та усім, хто на різних фронтах відстоює незалежність нашої держави.

За словами сільського голови Сергія Сокальського, створення центру української культури та етнографії стало лише одним з кроків у створенні “культурного бренда” ОТГ.

«Ми плануємо прокласти туристичний маршрут нашою громадою, куди включимо цей центр і музей образотворчого мистецтва ім. Йосипа Буханчука у сусідньому селі Кмитів», - розповів Сокальський.

Програма «U-LEAD з Європою» фінансується спільно Європейським Союзом і державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.

Ірина Чириця, Житомир – Студениця

Фото автора

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-