Аеропорт біля дому: куди і за скільки можна злітати з обласного центру України

Аеропорт біля дому: куди і за скільки можна злітати з обласного центру України

Аналітика
2200
Ukrinform
У кожній частині України є по кілька міжнародних аеропортів, здатних частково вирішити “транспортні” проблеми

...Йшов другий тиждень “українського безвізу”. Вже стихли радісні реляції та громадсько-політичний ажіотаж. Настав час тверезо оцінити, як українцям краще злітати за кордон, щоб побачити знамениті ліхтарів Амстердаму, покупатись в Середземному морі, засмагнути на сонячних пляжах Болгарії ect. Поки “Укрзалізниця” анонсує нові сполучення з Польщею, Словаччиною, Віднем і т.д., їх конкуренти із авіаційної галузі теж не сидять, склавши руки. Виявляється, рядовий житель звичайного обласного центру України теж може собі дозволити злітати за кордон, не долаючи шлях до столиці – до головних повітряних воріт держави «Борисполя». Укрінформ поцікавився, наскільки розвинута мережа авіасполучень із обласних центрів України до європейських країн, та і взагалі по світу. Не все так безнадійно.

Південна Україна: найпопулярніший напрямок — Туреччина, але в Європу також літають

На Півдні в нас функціонують три регіональні аеропорти міжнародного значення – Херсонський, Запорізький, Одеський.

Херсонський пропонує найменше варіантів для регулярних подорожей — пряме сполучення лише з турецькими містами Анталія та Стамбул. В Стамбул, до того ж, рейси літають щоденно. На жаль, компанії-лоукости не використовують Херсонський аеропорт. Звідси здійснює регулярні рейси лише компанія Turkish Airlines. І квитки до «берегу турецького» коштують від 2000 гривень в одну сторону. Запорізький аеропорт, окрім сполучення зі Стамбулом, відправляє літаки ще й в Мінськ та Тель-Авів. А ось на літо існують сезонні “пропозиції” - можна полетіти ще й в Шарм-ель-Шейх (Єгипет) та Батумі (Грузія). Але до Європи звідси, як і з Херсону, прямим рейсом також не дістатись. До Білорусі та Єгипту літають лише вітчизняні авіакомпанії (Мотор Січ та МАУ відповідно), а от до Стамбулу курсує лоукост — турецька компанія Pegasus Airlines. Її послуги обійдуться в $40 (близько 1000 гривень) в одну сторону. Погодьтесь, це вже краще!

А ось Одеський аеропорт - один з найпопулярніших із регіональних в Україні. Тут щоденно літають судна в Мінськ, Відень та Тель-Авів, кілька разів на день — до Варшави та Стамбулу, двічі на тиждень — до Мюнхену, Праги та грецьких Салоніків і т.д. Щодо лоукостів: то їх аж два – авіакомпанія Dubai Aviation Corporation (Об’єднані Арабські Емірати) та вже згадуваний Pegasus Airlines (Туреччина). Хоча ціни на авіаквитки до столиці Еміратів Дубаї не такі вже й «лоукостівські» - близько $170 (4250 гривень). До Європи лоукости з Одеси, на жаль, поки що не літають.

Тобто, для мешканців Півдня, що подорожують на закордонні курорти, найкращий вибір — прямувати через Одесу.

Центральна Україна: на авіаквитки доведеться розкошелитися

Найбільший аеропорт (окрім столичних) – розташований в місті Дніпро. Звідси постійно літають рейси до Відня і сезонно - до грецьких Салоніків та Іракліону, болгарського Бургаса. Без проблем можна долетіти до Тель-Авіва та Тбілісі. Але на квитки доведеться витратити немаленьку суму грошей, адже лоукостів в Дніпрі немає, компанії, які здійснюють регулярні перельоти — це лише українська МАУ та австрійська Austrian Airlines. Наприклад, до Відня квиток обійдеться в $390. Дорогувато...

До речі, Дніпропетровська область має ще одне летовище — криворізький аеропорт, з якого можна теж відправитися за кордон. Вітчизняна авіакомпанія Anda Air запустила тут сезонний рейс до грузинського Батумі. Тож не дивно, що за весь 2016 рік пасажиропотік летовища склав лише 8 тисяч осіб.

Популярнішим є Вінницький аеропорт. Регулярні рейси звідси — на Варшаву та Тель-Авів. Вінничани мають бути вдячними і за це, адже до 2016 року аеропорт функціонував лише для чартерних рейсів. Лоукостів, звісно, немає. Але основний і єдиний тут регулярний перевізник, МАУ, з червня 2017 року запровадив програму дешевих квитків. Тому якщо зараз замовити квиток на 2018 рік, вінничани зможуть відвідати Варшаву за найдешевшим лоукост-тарифом. Інакше потрібно їхати близько 300 кілометрів до столичного аеропорту “Київ”, або трохи більше до Одеси.

Східна Україна: через війну залишилися лише з одним міжнародним аеропортом

Пам’ятаймо, що залишилось в результаті російської агресії від новенького міжнародного аеропорту ім. Прокоф’єва м. Донецька. Сьогодні – це руїни, болюча рана та символ української бойової звитяги. А раніше з нього літали рейси майже в усі боки… Луганський аеропорт – та ж картина. Хіба що він був трохи менший за розмірами та транспортними можливостями.

Тепер їх обидва замінює Харківський аеропорт. Пперед Євро-2012 аеропорт був реконструйований і тепер має пропускну спроможність в 1700 людей на годину. Але оскільки Харків знаходиться найдальше із усіх українських міст від кордону з країнами ЄС, рейсів в Європу звідси небагато. Лише один є регулярним — до Варшави. Решта — сезонні: до албанської Тірани, грецьких Салоніків, кіпрської Ларнаки, іспанської Барселони. Традиційно, по три рейси на день відлітають в Стамбул. І один з рейсів — лоукост. Тому в Туреччину можна долетіти відносно дешево. В інші ж місця, Варшаву, Мінськ, Тель-Авів - лише за сотні доларів.

Західна Україна: якщо Львів — повітряні ворота, то Чернівці і Івано-Франківськ – «кватирки»

Західна Україна, з огляду на її географічне розташування, мала б бути другими повітряними воротами України для європейських рейсів. Але, на жаль, регулярні перевезення в Європу тут здійснює лише Львівський аеропорт, а сезонні — Чернівецький та Івано-Франківський. Чи цього достатньо? Певно, що ні, з огляду на «заробітчанську» та туристичну активність жителів Тернополя, Ужгорода, Луцького, Рівного.

Львівський аеропорт “віддувається” за весь захід країни. Зокрема, звідси на днях відбув перший лоукост-рейс до Мюнхена, квитки на який коштували від 585 гривень. Погодьтесь, за такі гроші можна хоч раз в місяць літати! Окрім Мюнхена, літаки відбувають в кілька польських міст (Варшава, Краків, Вроцлав, Гданськ тощо), Відень, Берлін, Вільнюс, Мадрид, Рим та багато інших, - і це лише в Європу. А також можна дістатись на курорти Туреччини та Єгипту, Греції та Болгарії і т.д.

На відміну від Харківського, Львівський аеропорт має ще більшу пропускну спроможність. Вона становить біля 2300 людей на годину в двох терміналах (лише в новому за годину обслуговуються 2 тис. осіб). Тож наразі аеропорт може забезпечити авіаперевезеннями півУкраїни.

Лоукости є, і при чому кілька. Поряд з найпопулярнішою в Україні турецькою компанією Pegasus Airlines у Львові активно функціонують “гіганти” в галузі дешевих авіаперевезень — компанії Wizzair та Ryanair. Якщо перша, угорська, здійснює пряме сполучення лише з Вроцлавом та Берліном, то Ryanair, ірландська, літає ледь не по всій Європі — Лондон, Берлін, голландський Ейндховен, Будапешт, Краків і т.д. Тобто вибирати авіаквитки можна на будь-який смак і гаманець. Наприклад, до Ейндховену найближчий дешевий рейс буде в кінці жовтня 2017 року з ціною квитка біля $50. А на початок грудня можна знайти квитки і за $28.

Чернівецький аеропорт також виконує рейси в Європу, але лише в італійський Бергамо. Також чернівчани можуть полетіти в турецьку Анталію. Лоукостів у Чернівцях немає, перевізники вітчизняні — Дніпроавіа та МАУ. Івано-франківський аеропорт дещо схожий за параметрами на Чернівецький, але пропонує більше рейсів до Європи — до італійської Венеції, іспанських Валенсії та Аліканте. Ну і в Анталью можна долетіти. Перевізники — ті ж самі.

Столиця: універсальний варіант

Припускаємо, що усі перераховані регіональні варіанти авіасполучення можуть і не підійти пасажиру із української «глубинки». Або через дороговизну, або через незручність чи відсутність рейсів. Але тоді вже пряма дорога до столичних аеропортів.

“Бюджетним” варіантом в порівнянні з Борисполем є аеропорт “Київ”, що нещодавно отримав нову іменну приставку — імені Ігоря Сікорського. Кияни традиційно називають його “Жуляни”, за назвою колишнього селища на цьому місці. Він приймає літаки чотирьох лоукостів. Найбільші – Wizzair та Ryanair, що можуть перевезти у більшість столиць Європи (Братислава, Варшава, Копенгаген, Ейндховен, Лондон Стокгольм), в курортні міста (Дубаї, Анкара) та регіони Німеччини (Дортмунд, Ганновер). Ціна, наприклад, до Копенгагена на 20 вересня складає $35 (десь 800 гривень). Погодьтесь, дешевше ніж з Дніпра летіти через Відень.

І наостанок, аеропорт “Бориспіль” – головні повітряні ворота України. Рейси літають в більш ніж 50 країн світу, основні перевізники — національні компанії інших країн. З українських компаній тут є “Південні авіалінії” та Дніпроавіа, які мають по одному регулярному рейсу. Але найбільша - МАУ (Міжнародні авіалінії України, належить олігарху Ігорю Коломойському). Із лоукостів лише один — Air Arabia, до міста Шарджа, що в Об’єднаних Арабських Еміратах.

Ось така загальна картина. Якщо ж прямий шлях через столицю до потрібного пункту призначення в Європі жителів України не задовольняє, то є ще варіанти — наприклад, летіти з пересадками в інших міжнародних аеропортах (зазвичай, без цього не обходиться трансатлантичний переліт з України). Сучасні сервіси дозволяють підбирати найшвидший маршрут, або найдешевший - кому що потрібно.

Микола Романюк, Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-