Стало відомо,  як діяла “українська фабрика тролів” у Facebook

Стало відомо, як діяла “українська фабрика тролів” у Facebook

Дослідження
Укрінформ
Чимало зі 149 сторінок, які Facebook видалив у вівторок, 17 вересня, містили дуже мало контенту та при цьому мали тисячі передплатників, що викликало обґрунтовані підозри. 

Про це йдеться у дослідженні аналітичного центру Atlantic Council's Digital Forensic Research Lab, опублікованому на сайті Medium.com.

“Велика кількість сторінок, створених 22 грудня 2018 року не містила жодного повідомлення. З 18 створених цього дня сторінок, які належали до бренду Politeka, 12 (66%) не мали жодного контенту. З 19 сторінок бренду Znaj не мали контенту 16 (84%)”, - зазначається у дослідженні.  

Читайте також: У фейку про Яворівський полігон знайшли нову “родзинку” російських вкидань

Відсутність контенту, однак, не завадила цим сторінкам мати суттєву кількість передплатників. “У середньому 14 тис. 153 користувачі стежили за кожною із порожніх сторінок бренду Politeka і 12 тис. 307 - за порожніми сторінками Znaj. <...> Така кількість передплатників є незвично високою для сторінок без контенту та схиляє до думки про використання неавтентичних технік нарощування аудиторії”, - припускають експерти.

Окрім цього, близько 30% видалених сторінок було створено в один день - 22 грудня 2018 року.

Дослідники також виявили підозріло швидке зростання аудиторії сторінок за практично цілковитої відсутності реклами.

Фахівці Atlantic Council's Digital Forensic Research Lab звертають увагу і на використання однакових фотографій на різних сторінках та розміщення ідентичних повідомлень.

З огляду на те, що материнський сайт Znaj.ua на комерційній основі розміщав рекламні матеріали, дослідники схильні вважати, що вся Facebook-кампанія мала комерційне підґрунтя, хоча політична мотивація також присутня.

Читайте також: У мережу "злили" 419 мільйонів номерів користувачів Facebook

“Сторінки переважно публікували місцеві українські новини, багато з яких відбиралися з інших новинних видань України лише з частковим посиланням. Ця мережа могла бути частково політично мотивованою (деякі сторінки проводили особистісні нападки на певних українських політиків), а частково - комерційною за своєю природою”, - підсумовується в публікації.

Як повідомляв Укрінформ, у вівторок, 17 вересня, Facebook зупинив діяльність низки облікових записів і груп, які вели скоординовані кампанії дезінформації в Україні.

Було видалено 168 облікових записів, 149 сторінок та 79 груп, які загалом мали близько 4,2 млн передплатників Серед видалених сторінок, зокрема, акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-