У Раді пропонують створити Держконцерн телерадіомовлення на базі трьох установ

У Раді пропонують створити Держконцерн телерадіомовлення на базі трьох установ

Укрінформ
У Верховній Раді пропонують створити Державний концерн телебачення і радіомовлення України на базі Національної суспільної телерадіокомпанії України, Державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" і Державного агентства України з питань кіно.

Як передає Укрінформ, відповідний законопроєкт № 6430 внесений до Верховної Ради. Ініціатором є народний депутат, член фракції "Слуга народу" Олег Дунда.

Як ідеться у проєкті, він створює правові основи діяльності Державного інформаційного концерну телебачення і радіомовлення України, визначає засади інформаційної політики в Україні.

У пояснювальній записці до законопроєкту зазначається, що в сучасних умовах, коли Україна вже восьмий рік перебуває в умовах гібридної війни, основною зброєю якої є маніпуляція і пропаганда, "захист нашого інформаційного поля, створення свого якісного національного контенту є питанням національної безпеки та захисту наших громадян від споживання нав’язаного Кремлем інформаційного спаму".

Аналіз чинного законодавства України в інформаційній сфері та питаннях медіа і ЗМІ доводить, що наразі в державі "майже відсутній якісний національний контент, а митці, які готові створювати цей контент залишені майже повністю поза увагою", вказано у пояснювальній записці.

"Запропонований законопроєкт повністю змінює цю ситуацію. Він законодавчо закріплює механізм, який дає можливість створення якісного національного контенту, формування інформаційного поля держави відповідно до напрямку сучасного розвитку і безпекового пріоритету за принципом – "національне – в кожну домівку", - ідеться у пояснювальній записці.

Як зазначає автор, важливим позитивним аспектом законопроєкту є розвиток та популяризація національної культури та мистецтва, надання молодим українським митцям із творчої спільноти можливості розвитку і створення контенту, який би був гарантовано розміщений на радіо та телемайданчиках як місцевого, так і загальнонаціонального рівня.

"Головна особливість – держава не є виробником інформаційного контенту, вона лише замовник такого контенту і підтримка для творчої спільноти. Безпосередньо до національного українського контенту вимоги формує Науково-експертна рада Державного інформаційного концерну. Найголовніші вимоги до контенту – він має бути якісним, відповідати засадам національної безпеки та бути цікавим, щоб український національний інформаційно-культурний простір, починаючи від театру і закінчуючи місцевими виданнями та телеканалами створював тренди і викликав цікавість не лише в українському суспільстві, а й на світовій арені. Державний інформаційний концерн – це форма державної підтримки талановитих українців, захист інформаційного поля від країни-агресора і впровадження моди на українське сучасне національне мистецтво", - наголошується у пояснювальній записці.

Як зазначає автор проєкту, "розвиток свого інформаційного національного контенту існує в кожній цивілізованій країні світу. Захист інформаційного поля – є пріоритетом для кожної держави, а підтримка національної культури – найдієвіша зброя захисту. Саме через мистецтво, культуру та ЗМІ держава може комунікувати з кожним громадянином і захищати своє суспільство від внутрішніх та зовнішніх загроз.

Враховуючи вищевикладене, прийняття законопроєкту та створення Державного інформаційного концерну стане поштовхом для розвитку українського якісного національного контенту і захистить інформаційний простір України від ворожої пропаганди країни-агресора".

Згідно із законопроєктом, Державний інформаційний концерн телебачення і радіомовлення України утворюється у формі акціонерного товариства, 100 відсотків акцій якого належить державі.

Концерн підпорядковується Кабінету Міністрів України.

Утворення концерну здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим законопроєктом.

Статут концерну затверджує уряд.

Державний інформаційний концерн може фінансуватися завдяки:

  • продажу створеного відповідно до технічних завдань телерадіоконтенту, плати за користування авторськими та суміжними правами;
  • державного і місцевих бюджетів;
  • орендної плати за користування технічним та студійним обладнанням Державного інформаційного концерну;
  • інших надходжень, не заборонених законодавством.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-