Високий рівень медіаграмотності мають лише 8% громадян України

Високий рівень медіаграмотності мають лише 8% громадян України

Дослідження
Укрінформ
Лише 8% громадян України мають високий рівень медіаграмотності, причому чоловіків серед них удвічі більше, ніж жінок.

Про це свідчать дані дослідження "Детектор медіа", презентовані на IV конференції National Media Talk, передає Укрінформ.

"Медіаграмотність 15% українців є низькою, у третини (33%) нижча за середню, 44% аудиторії характеризує вищий за середній рівень медіаграмотності і 8% - високий", - йдеться у дослідженні.

Зазначається, що частка чоловіків з високим рівнем медіаграмотності майже вдвічі більша, ніж жінок (11% та 6% відповідно). А серед населення з низьким рівнем медіаграмотності 45% становлять люди 56-65 років.

Результати дослідження засвідчують: що нижчий освітній статус, то нижчий рівень медіаграмотності. Зокрема, серед опитаних із загальною середньою освітою частка осіб із показником "низьким" та "нижчим за середній" становить 63%, а серед тих, хто має повну/неповну вищу освіту, таких 30%.

Читайте також: Підвищення рівня медіаграмотності: МКІП та Міносвіти уклали меморандум

На думку 63% опитаних, головна місія ЗМІ - в інформуванні громадян про суспільно значущі події. Водночас менше третини українців (28%) знають, що діяльність медіа регулює держава, більшість (71%) вважають, що на контент ЗМІ головним чином впливають їхні власники.

За даними дослідження, до більшості медіа українці ставляться підозріло - довіряють лише частково (від 67% до 74%). Найбільшу довіру мають месенджери (24%), радіо (23%) та друковані ЗМІ (11%). Максимальний рівень недовіри викликає контент телебачення (10% довіряють - 18% не довіряють).

Читайте також: МКІП презентувало національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр»

Як засвідчують отримані результати, проблема дезінформації актуальна для 57% української аудиторії; 28% вважають її неактуальною; 6% вперше чують про неправдиві новини, а 9% не змогли визначитися.

Звіт за результатами дослідження, проведеного агенцією "Info Sapiens” з 23 грудня 2020 року до 10 січня 2021 року, склала кандидат соціологічних наук, доцент, старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України Марта Наумова на замовлення ГО “Детектор медіа”. У межах національного дослідження опитано 2000 респондентів віком від 18 років.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-