Амністія до 30-річчя Незалежності: кого можуть звільнити, якщо Рада ухвалить закон

Амністія до 30-річчя Незалежності: кого можуть звільнити, якщо Рада ухвалить закон

Укрінформ
Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності рекомендує парламенту ухвалити в першому читанні законопроєкт про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України.

Як передає Укрінформ із посиланням на інформаційне управління Апарату ВР, відповідне рішення було ухвалено на засіданні комітету 30 червня.

"Члени комітету під час засідання, яке відбулося 30 червня, розглянули проєкт закону «Про амністію з нагоди 30-ї річниці Незалежності України» (№5249) та альтернативний проєкт (№5249-1)… Комітет за результатами обговорення прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт №5249 у першому читанні за основу, а альтернативний проєкт №5249-1 - відхилити", – йдеться в повідомленні.

Читайте також: Закони про податкову амністію пішли на підпис Президенту

Так, законопроєктом №5249 пропонується:

  • оголосити амністію і поширити її дію, насамперед, на ті категорії засуджених, які найбільш незахищені та вразливі соціально. Зокрема, на неповнолітніх та жінок, а також чоловіків, які мають неповнолітніх дітей або дітей, визнаних особами з інвалідністю, до осіб з інвалідністю першої, другої та третьої груп, хворих на туберкульоз, онкологічні захворювання, осіб, що досягли пенсійного віку, учасників бойових дій.
  • Основними критеріями для застосування амністії є незначна суспільна небезпека діянь, що вчинила особа, яка відбуває покарання; об’єктивні фактори (тяжка хвороба, похилий вік тощо), що суттєво знижують небезпечність осіб, яких пропонується звільнити від відбування покарання; значний строк відбутого засудженими особами покарання на момент проголошення амністії.
  • Зазначається, що рішення про застосування чи незастосування амністії прийматиметься судом щодо кожної особи індивідуально.
  • Читайте також: Великий розпродаж: Малюська переконаний, що в’язниці цікаві багатьом інвесторам

За повідомленням Міністерства юстиції, у разі ухвалення законопроєкту попередньо підлягатимуть звільненню 1046 осіб (які підпадають під дію статей 1-5, 7 проєкту). Крім цього, 135 засудженим, які відбувають покарання у виді обмеження волі та інші покарання, не пов’язані з позбавленням волі, буде скорочено наполовину невідбуту частину покарання.

Законопроєктом також визначено категорії засуджених, щодо яких амністія не застосовується. Це, насамперед, особи, яким смертну кару в порядку помилування замінено на позбавлення волі, та особи, яких засуджено до довічного позбавлення волі; які мають дві і більше судимості за вчинення умисних тяжких та/або особливо тяжких злочинів; особи, яких засуджено за злочини проти основ національної безпеки України, терористичний акт, бандитизм, умисне вбивство при обтяжуючих обставинах; яких засуджено за злочин або злочини, що спричинили загибель двох і більше осіб; особи, стосовно яких протягом останніх десяти років було застосовано амністію або помилування незалежно від зняття чи погашення судимості та які знову вчинили умисне кримінальне правопорушення, а також особи, які вчинили злочини з використанням службового становища (корупційні злочини).

Окрім того, зазначається, що законопроєкт підтримується Офісом Генерального прокурора, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Міністерством юстиції, Національною Академією правових наук, Верховним судом, Національним університетом імені Ярослава Мудрого.

Водночас Міністерство юстиції вважає за доцільне доповнити документ положеннями щодо незастосування амністії не тільки осіб, яких засуджено за порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, що спричинили смерть потерпілого або заподіяли тяжке тілесне ушкодження, вчинене особою у стані алкогольного сп’яніння або у стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів, але й до осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення передбаченого частиною другою статті 286-1 Кримінального кодексу, а також до осіб, яких засуджено за домашнє насильство; неналежне виконання обов’язків щодо охорони життя та здоров’я дітей; домагання дитини для сексуальних цілей; незаконна діяльність з організації або проведення азартних ігор, лотерей; жорстоке поводження з тваринами.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-