![](https://static.ukrinform.com/photos/2019_09/thumb_files/630_360_1569403628-524.jpg)
"Мовні квоти" повернули українську на радіо і ТБ - Костинський
“Політика державного протекціонізму призвела до реальних результатів — до створення великої кількості нових пісень, передач та фільмів саме українською мовою. За 3 роки українська мова тотально повернулася в ефір телеканалів і радіостанцій, а українська пісня отримала потужний розвиток і сталу ротацію в ефірі радіомовників”, - сказав Костинський.
Він нагадав, що у травні ц.р. Нацрада провела соціологічне дослідження щодо ставлення українців до змін у національному телерадіоефірі за 3 роки. За результатами дослідження, близько 80% опитаних надають перевагу українській як основній мові теле- та радіоефіру. Близько 60% підтримують політику державного протекціонізму щодо збільшення українського та україномовного контенту в ефірі вітчизняних телеканалів та радіостанцій. Близько 50% українців позитивно оцінюють зміни в українській музичній індустрії внаслідок впровадження квот на україномовну музику.
![](https://static.ukrinform.com/photos/2019_09/1569403717-624.jpg)
Як зазначив продюсер телеканалу “М 2” Роман Муха, державний протекціонізм був єдино правильним рішенням, тому що він призвів до величезних змін. Через 3 роки після введення квот телеканал отримує 6-7 відеокліпів кожного тижня, тоді як 3 роки тому мали тільки 1 кліп, що було недостатньо, аби канал вижив. Тобто виробництво відеокліпів в 6 разів збільшилось, і якість їх теж значно зросла.
“В середньому за місяць канал одержував 30 кліпів — тобто 10% нового контенту. А за рік - більше 300 кліпів. Тобто кількість української музики за ці 3 роки значно зросла. І це стимулювало зростання учасників ринку аудіомузичного мистецтва. За моїми підрахунками, введення квот залучило в музичну індустрію близько 100 тисяч людей по всій країні — аранжувальників, музикантів, звукові студії, світлове обладнання тощо. Тобто введення квот — це колосальні зміни не тільки в культурі, а і в структурі зайнятості”, - підкреслив продюсер.