Онлайн-бронювання залізничних квитків для людей з інвалідністю обіцяють за 2-3 тижні
Про це сказав директор Департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» Олександр Красноштан, повідомляє медіацентр «Магістраль».
«Ми активно працюємо в напрямку інклюзивності. Протягом найближчих двох-трьох тижнів відкриємо онлайн-бронювання для осіб з інвалідністю. Також станом на сьогодні повністю адаптували для їхніх потреб станцію Бориспіль і платформу на станції Київ-Пасажирський», - сказав Красноштан.
Заступник директора з питань інформаційних технологій "Укрзалізниці" Ігор Русанов, у свою чергу, повідомив, що спеціальна комісія, яка складалася з представників "Укрзалізниці" та Міністерства соціальної політики України, вже прийняла відповідне програмне забезпечення для такого онлайн-бронювання в пробну експлуатацію, актуалізується і звіряється база даних осіб з інвалідністю.
«Для того, аби уникнути фальсифікацій, система взаємодіє з Централізованим банком даних з проблем інвалідності Мінсоцполітики. Наразі база актуалізується і вивіряється. Справа в тому, що якщо дані про особу з інвалідністю відсутні у Централізованому банку даних з проблем інвалідності Мінсоцполітики або неактуальні та потребуватимуть оновлення, то квиток можна буде оформити тільки після звернення до органів соціального захисту населення за місцем реєстрації або фактичного проживання», - зазначив він.
Мінсоцполітики, за словами Русанова, надало таку інформацію, і вона буде розміщена на сервісі з оформлення проїзних документів.
За інформацією "Укрзалізниці", скористатися послугою онлайн-бронювання пільгових квитків буде надзвичайно просто: при купівлі квитка онлайн поруч із графами «повний», «дитячий» та «студентський» з'явиться колонка «пільговий». Пасажирові треба буде вибрати тип пільги (наприклад, «інвалід І групи», «інвалід ІІ-ІІІ групи» тощо), ввести серію та номер відповідного посвідчення, своє прізвище та ім'я. Після кількасекундної перевірки, за умови наявності інформації про особу та її посвідчення у базі Мінсоцполітики, пільговий документ можна буде оплатити.
В "Укрзалізниці" також розповіли, що незабаром компанія запустить навчання персоналу з обслуговування пасажирів з інвалідністю. Передбачається централізовано підготувати 20-30 тренерів, які потім передадуть свої знання на місцях. Будуть задіяні всі, хто обслуговує пасажирів, - від провідників до начальників поїздів. «Незабаром розпочнеться навчання персоналу правильного спілкування і обслуговування осіб з інвалідністю. Співпрацюємо щодо змістового наповнення цих курсів із Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України», - повідомив Красноштан.
Крім цього, за інформацією "Укрзалізниці", на вокзалах уже працюють групи з надання допомоги особам з інвалідністю. До них входять працівники медпунктів, чергові по вокзалах, старші квиткові касири, носії, працівники багажних відділень та інші особи, які оперативно реагують і вирішують питання, пов'язані з перевезенням таких пасажирів. Дізнатися, куди звертатися по допомогу, можна з інформаційних стендів, табло та оголошень по гучномовцю.
Наразі актуальна інформація щодо наявності відповідного обладнання для осіб з обмеженими можливостями й інклюзивності інфраструктури залізничних вокзалів міститься на сайті АТ «Укрзалізниця». Кожна людина з інвалідністю, вирушаючи в дорогу, може наперед дізнатися, на якому вокзалі є, приміром, адаптована кімната відпочинку, і спланувати поїздку. Усі вокзали оснащені піктограмами, за якими потім легко знайти відповідну залу.