Нацрада оголосила попередження NewsOne за фейковий сюжет про НБУ

Нацрада оголосила попередження NewsOne за фейковий сюжет про НБУ

1458
Ukrinform
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення застосувала санкцію "оголошення попередження" до телеканалу NewsOne (ТОВ "Новини 24 години") за трансляцію сюжетів про нібито розгляд Комітетом із фінансових питань Конгресу США наявності корупції в НБУ.

Відповідне рішення Нацрада ухвалила під час засідання 21 грудня, повідомляє кореспондент Укрінформу.

В ході моніторингу супутникового телемовлення телеканалу за 25 вересня регулятор зафіксував трансляцію згаданих сюжетів о 21:27, 21:39 і 23:05.

Водночас у публікації американського інтернет-ресурс The Weekly Standard від 29 вересня зазначається, що жодних слухань стосовно корупції в НБУ Конгрес США не проводив.

Хоча під час прямого включення з Вашингтону кореспондент телеканалу NewsOne Дарія Заревна зазначила, що перебуває перед Капітолієм, де відбуватиметься засідання фінансового комітету Конгресу США з питання розслідування корупційних діянь Валерії Гонтаревої на посаді голови НБУ. Пряме включення титрувалося як "Ексклюзив".

Таким чином, перевіркою встановлено, що в ефірі NewsOne 25 вересня було поширено недостовірну інформацію, а тому порушено вимоги статті 59 закону України "Про телебачення і радіомовлення", згідно з якою телерадіоорганізації зобов'язані поширювати об'єктивну інформацію.

Крім того, за висновком Незалежної медійної ради, телеканал NewsOne у цьому випадку припустився порушень стандартів точності, достовірності та збалансованості подачі інформації, та свідомо ввів в оману своїх глядачів.

При цьому в пояснені керівництва NewsOne, яке надійшло до Нацради, зазначається, що 25 вересня знімальна група телеканалу перебувала у Вашингтоні, де "висвітлювала подію, пов’язану із обговоренням народним депутатом Сергієм Тарутою з діючими та колишніми високопосадовцями Сполучених Штатів, як це було проанонсовано самим нардепом".

При цьому керівництво телеканалу, посилаючись на статтю 67 закону "Про телебачення і радіомовлення", акцентує на тому, що телерадіоорганізація не несе відповідальності за поширення недостовірної інформації у разі, якщо вона є дослівним цитуванням заяв народних депутатів України.

Більше того, ліцензіат вважає сумнівним джерело інформації порталу The Weekly Standard. Висновок же Незалежної медійної ради, на думку керівництва компанії, не має регламентованих повноважень, оскільки НМР, на переконання NewsOne, не є експертною установою.

"Коли було пряме включення кореспондентки, вона не говорила, де саме, в якому органі відбудеться слухання. На жаль, увечері це повідомлення пройшло вже у новинах, де ведучий сказав, що в Комітеті відбулося... У нас виникла така ситуація, коли нам раптово запропонували ексклюзив. Ми це видавали в ефір, виходячи з того, що, як говорить Європейський суд, новини - це товар короткочасного зберігання. І в подальшому Європейський суд декілька разів підкреслює, що від журналіста неможливо вимагати відкласти публікацію на тему, що викликають загальний інтерес, без вагомих на те причин... Часу для перевірки ми не мали - це був ексклюзив, це було в реальному часі, це була дуже важлива для суспільства інформація з критикою та певними вказівками на можливу корупцію чи зловживанням службовим становищем Національного банку", - сказав присутній на засіданні Нацради головний юрисконсульт телеканалу Іван Єкімов.

При цьому перший заступник голови Нацради Ольга Герасим'юк зауважила, що свобода слова передбачає передачу аудиторії якісної та точної інформацію та попередню її перевірку.

"Як би ви не поспішали терміново щось повідомити, ви в першу чергу повинні були розуміти, що передаєте точну інформацією суспільству", - сказала Герасим'юк.

Секретар Незалежної медійної ради Роман Головенко зі свого боку наголосив, що в сюжетах телеканалу були порушені стандарти достовірності, точності та збалансованості інформації.

"Юридично я би починав розглядати це питання зі збалансованості. Зокрема, стаття 59 закону України "Про телебачення і радіомовлення" передбачає поширення об'єктивної інформації. Матеріал телеканалу містив якраз суб'єктивну інформацію: крім Тарути, там не було більше іншої позиції - ані Нацбанку, ані Гонтаревої... Також об'єктивність, очевидно, передбачає й перевірку інформації: якщо вона не перевірена, неможливо зрозуміти, чи вона суб'єктивна, зманіпульована, чи містить точний факт. У новинах особливо важливою є перевірка фактів, про які йшлося. Крім ідей політика, у цій новині є й фактичні повідомлення, які треба було перевірити. Інакше виходить, що мовить не телеканал, а Траута", - аргументував представник НМР.

Читайте також: NewsOne і "ПравдаТУТ" отримали попередження за порушення мовлення

Представник Нацради у місті Києві Марія Звягольська теж наголосила на тому, що відповідна інформація у сюжеті була подана саме як новина, яку "глядач, довіряючи телеканалу, сприймає як істину".

"Перш ніж відправляти журналіста до Вашингтона проводити там прямий ефір, варто було перевірити інформацію і хоча б піддати її сумніву, і не подавати її як новину", - зазначила вона.

Більше того, вона запропонувала переглянути один із сюжетів, в якому взагалі не було жодних посилань на джерело інформації, зокрема на депутата Сергія Таруту.

Після тривалого обговорення Нацрада прийняла рішення оголосити попередження телеканалу NewsOne, вказавши на неприпустимість порушень чинного законодавства у подальшому.

Як повідомляв Укрінформ, 16 листопада Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу NewsOne через трансляцію сюжетів про нібито розгляд Комітетом із фінансових питань Конгресу США наявності корупції в НБУ.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-