Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Працівники держпідприємств скаржаться на невчасну виплату зарплатні – Урядовий контактний центр

Працівники держпідприємств скаржаться на невчасну виплату зарплатні – Урядовий контактний центр

Укрінформ
Кожний громадянин нашої держави, який сумлінно та чесно працює, має отримувати за свою працю гідну винагороду – заробітну плату, що є запорукою  матеріальних благ людини.

Та чи можуть наші громадяни ні в чому собі не відмовляти, розраховуючи лише на зарплату? Адже показник заробітної плати є одним з основних видів соціальних гарантій у світі.

Так, за інформацією Євростату (European Statistical Office), станом на 1 січня 2017 року середньомісячна мінімальна зарплата у Великобританії, Нідерландах, Бельгії, Німеччині та Франції перевищує 1300 євро. Серед країн ЄС найнижчі рівні мінімальної зарплати встановлено у Болгарії (235 євро) та Румунії (275 євро), що у 6-8 разів нижче рівня найзаможніших країн Євросоюзу. Водночас, Україна за рівнем мінімальної заробітної плати відстає навіть від найбідніших країн ЄС. Отже, в еквіваленті євровалюти, мінімальна зарплата в нашій державі з початку 2017 року становить близько 110 євро на місяць, що у 2,2 рази нижче, ніж у Болгарії.

До речі, зростання соціальних стандартів передбачено у проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік». Отже, у проекті держбюджету закладене підвищення з 1 січня 2018 року мінімальної зарплати з 3200 гривень до 3723 гривень або на 16,3%. Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць складе з 1 січня 2018 року – 1700 гривень, з 1 липня – 1777 гривень, з 1 грудня – 1853 гривні. Також у законопроекті на наступний рік врахована інфляція на рівні 7%. Таким чином соціальні стандарти зростатимуть швидше за інфляцію, що стимулюватиме постійне зростання ВВП.

В Україні, як відомо, впродовж 2017 року на 35% зросла середньомісячна номінальна заробітна плата, особливо у держслужбовців та бюджетників. За даними Держстату, середня номінальна заробітна плата штатного працівника у вересні 2017 року порівняно із серпнем збільшилася на 3,3%.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 18 тисяч звернень з питань оплати праці.

Із загальної кількості звернень з цієї тематики, понад 40% стосувалися невчасної та тривалої невиплати заробітної плати. Кожна третя скарга щодо порушення строків виплати коштів надійшла від працівників організацій, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів, а також органів державної влади та місцевого самоврядування. Зокрема, найбільше скарг надходило від персоналу закладів охорони здоров’я та освіти.

Актуальність проблем безпеки та гігієни праці, а також гідної оплати набуває дедалі більшої державної ваги. Від їх вирішення значною мірою залежить не тільки успішна робота кожного підприємства чи галузі, але й прискорення розвитку економіки в цілому.

Так, заявниця з м. Полонне Хмельницької області, яка працює в одній з лікарень міста, поскаржилася працівникам урядової «гарячої лінії», що їй та іншим працівникам не виплачена заробітна плата за вересень 2017 року, а невиплату коштів адміністрація установи пояснює відсутністю фінансування. Звернення було розглянуто Департаментом охорони здоров’я Хмельницької облдержадміністрації. Під час зворотного зв’язку громадянка повідомила про повне погашення заборгованості перед медичним персоналом лікувального закладу після звернення.

Жінка з м. Харків, яка працює на одному з державних підприємств міста, повідомила на урядову «гарячу лінію» про те, що їй вже деякий час не виплачується заробітна плата. Громадянка просила сприяння у виплаті належних коштів. Після розгляду звернення, у  Головному управлінні Держпраці у Харківській області заявниці повідомили, що Управлінням проведено захід державного нагляду (контролю) у формі інспекційного відвідування стану додержання законодавства про працю на підприємстві, в ході якого встановлені численні порушення законодавства про працю, а за результатами перевірки вжито заходів у межах наданих повноважень.

Киянка, працівниця одного з державних підприємств у м. Ірпінь Київської області, звернулася на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на невиплату зарплати з квітня 2017 року. Жінка просила сприяння у якнайшвидшому погашенні заборгованості перед працівниками підприємства. Державне агентство лісових ресурсів України вжило всіх необхідних заходів для вирішення цієї проблеми. Під час зворотного зв’язку працівники Центру з’ясували, що питання заявниці вирішилося позитивно.

За період з 17 по 23 листопада 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 124 тисячі 944 дзвінка, а також 1277 звернень зареєстровано через Інтернет.

 Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів: Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-