Експерт: Варіант «зависання» - найстрашніший для України

Експерт: Варіант «зависання» - найстрашніший для України

321
Ukrinform
Реформи, які проводяться, потребують логічного завершення, бо варіант «зависання» найстрашніший для України.

Таку думку в інтерв'ю Укрінформу висловив директор Інституту державної служби та місцевого самоврядування Національної академії державного управління при Президентові України,  професор, доктор політичних наук Сергій Телешун.

"Немає сумніву, що реформи, які проводяться, потребують логічного завершення, бо варіант «зависання» найстрашніший для України – як для держави, так і для українського суспільства як майданчика можливого громадянського протистояння", - сказав науковець. 

За словами Телешуна, "реформи – це насамперед якість, соціальна результативність, ресурсна забезпеченість і персональна відповідальність тощо. Водночас, створюється враження, що частина з них взагалі не забезпечена інтелектуальним супроводом, а втілюється через застарілий кластер галузевого управління або як корупційний проект, що має вигляд нового «соціального експерименту» в українських реаліях. Прикладів із вітчизняної історії дня вчорашнього і дня сьогоднішнього безліч".

На прохання конкретизувати, що він має на увазі, доктор політичних наук сказав: "Це окремі реформи силового, правоохоронного блоку, окремі пункти реформи державного або публічного управління і публічної служби, проекти земельної реформи тощо".

Телешун переконаний, що "революційна або політична доцільність змін, не завжди фахові побажання іноземних спонсорів не можуть зробити український народ заручником сталінської тези про «всетерпимість народу, геніальність генеральної лінії й незворотність курсу» на побудову...". 

Читайте також: Омелян оголосив про старт Всеукраїнської дорожньої реформи у 2018 році

За його словами, "зрозуміло, що процес розвитку стабільної, ефективної і конкурентної держави неможливий без помилок і обмеження у часі, особливо в умовах військового протистояння. Зрозуміло, що питання ресурсного забезпечення з боку наших партнерів  лежить у площині часткового обмеження суверенітету з тих чи інших питань зовнішньої і внутрішньої політики. Проте, суспільні очікування, суспільна енергія громадян повинні хоча б частково мати спільний знаменник з соціальними  наслідками реформ та їх політичними провайдерами. Головне у цьому процесі – чітке формування проблем через політичну програму діяльності уряду, прозоре впровадження і ретельний аналіз наслідків прийнятих рішень".

"Варто пам'ятати, що ефективне і соціально відповідальне реформування державних, суспільних інститутів та інституцій завжди знаходиться під загрозою «корпоративних» інтересів акторів, публічних і не публічних, та «заклятих друзів» з політичних союзів.. Крім того, небезпечною для суспільства є  тенденція, коли зміст, процес і результат реформ переводиться з фахової дискусії з громадянами у сферу «змагання телевізора, інтернет-мережі з холодильником». Прикладом може бути великий досвід наших східних сусідів", - сказав Телешун.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-