Українські квоти: Нацрада оштрафувала 8 радіостанцій

Українські квоти: Нацрада оштрафувала 8 радіостанцій

1089
Ukrinform
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на своєму засіданні 9 лютого оштрафувала 8 радіостанцій за недотримання квот на пісні і ведення програм українською мовою.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

За результатами позапланових перевірок Нацрада призначила штрафи у розмірі 5% ліцензійного збору радіостанціям: Kiss FM (Українська корпорація "Телебачення і радіомовлення "ЮТАР") - 215 тис. 600 грн; "Шансон" (ТРК "Шансон") - 125 тис. 726,40 грн; "Радио Вести" (ТОВ "Телерадіовидавнича компанія "Мастер", м.Харків) - 39 тис. 600 грн; MFM (ТОВ "Радіо "Нова хвиля", м.Харків) - 36 тис. 360 грн; "Європа плюс Дніпро" (ТРК "Скіфія", м.Новомосковськ Дніпропетровської області - 33 тис. 600 грн; "Радио106,6" (ТОВ "ТРК "Сімон", м.Харків) - 37 тис. 800 грн; "Ірта" (ТОВ Незалежної ТРК "Ірта", м.Луганськ) - 25 тис. 864 грн; "Маяк" (ТОВ "ТРК Маяк", м.Олександрія Кіровоградської області - 4 тис. 40 грн.

"Ми жорстко стояли і будемо стояти на захисті цього закону (про україномовні квоти на радіо. - Ред.), бо він дуже важко давався. Він був дуже компромісним і десь заполітизованим, тому ми вважаємо, що тут реакція на порушення має бути принципова і жорстка", - підкреслив голова Нацради Юрій Артеменко. 

На початку засідання Нацрада скасувала своє рішення від 22 грудня про оголошення попередження радіостанції "Kiss FM" і призначила їй штраф.

"В даному випадку було різночитання - винесення попередження чи штраф. За підсумками розмови з юристами ми дійшли рішення, що це має бути штраф", - зазначив Артеменко, додавши, що закон один для всіх, тому треба визнати порушення і винести штраф - 5% від ліцензійного збору.

Щодо результатів перевірки "Радио Вести" у Харкові виникла суперечка. Як зазначила перший заступник голови Нацради Ольга Герасим'юк, під час перевірки на підставі моніторингу 12 листопада 2016 року зафіксовано порушення - добовий обсяг ведення передач державною мовою склав 49,22% замість 50% відповідно до закону. 

Як зазначив генеральний продюсер "Радио Вести" Віталій Докаленко, в день моніторингу ведучий Микола Вересень у прямому ефірі відповідав російською мовою на поставлені російською запитання. "Я думаю, що це не є порушення. Це жест ввічливості. І донедавна це був журналістський стандарт: якою мовою до тебе звертаються, такою ж мовою людині відповідають... За наявності 14 годин прямого ефіру регулювати такі речі дійсно важко. І присікуватися зараз до 1%, який ми недобрали, - це питання", - сказав він.

За словами Докаленка, Вересень того дня був у ефірі 3 години. "І коли люди звертаються до нього російською мовою, він переходить на російську мову. Зараз ми примусово змушуємо його цього не робити", - додав Докаленко. 

Водночас член Нацради Сергій Костинський нагадав, що в законі немає норми - менше ніж 1% не враховувати. "Є  норма закону - 50 відсотків. У нас по піснях також не добирають 0,5%, 0,2% і так далі. І у нас немає можливості бути вибірковими", - сказав він.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-