Боротьба зі снігом: як це роблять у світі

Боротьба зі снігом: як це роблять у світі

Укрінформ
Гельсінкі, Стокгольм, Саппоро, Торонто – міста розташовані північніше Києва, але з прибиранням там справляються краще…

Вже другий день поспіль підприємства комунальної корпорації «Київавтодор» працюють у безперервному режимі. До роботи залучено 600 одиниць техніки, 5200 осіб прибирають дороги та вулиці, використано понад 3 тисячі тон солі і піску. Здавалося б проблему має бути вирішено. В міського голови Віталія Кличка сьогодні прозвітували про успіх комунальників, заявляючи, що вони впоралися з наслідками снігопаду. Та чи впоралися? Столичні затори та статистика травмпунктів «кажуть», що про успіх говорити ще рано.

7-го лютого, великі затори спостерігалися при в'їзді до столиці на Одеській трасі. Також легковики і маршрутки з мінімальною швидкістю рухалися в районі населених пунктів Чабани, Гатне, на КПП, у Києві - Одеський ринок, станція метро "Теремки". Жителі столиці продовжують скаржаться на засипані снігом подвір’я, вулиці та під’їзди...

З огляду на все це, Укрінформ підготував добірку про те, як справляються зі сніговим колапсом комунальні служби різних країн світу.

Фінляндія: не технічною сіллю, а… гранітом

У цій досить сніжній країні комунальним службам доводиться попітніти для того, щоб забезпечити безпеку руху в зимовий період і розчистити вулиці від заметів. В особливо важкі часи, коли снігу випадає так багато, що його не вдається прибрати власними силами, частину обов'язків перекладають на громадян, які забов’язані розчистити сніг на прилеглих територіях своїх будинків.

Дороги тут посипають не сіллю, від якої автомобілі гниють, мов, яблука, а дрібним гравієм, відсівом, який абсолютно нешкідливий для кузова. Цей матеріал можна використовувати скільки завгодно раз: після того, як з допомогою гравію утрамбовують сніг, спеціальні машини збирають його, щоб використовувати знову.

Ще одна особливість засніженої Фінляндії - снігоприбиральні машини, які розчищають дороги на швидкості 60-70 кілометрів на годину. Точно не відомо, з чим це пов’язано. Можливо, через те, що багато фінів є пілотами Формули-1.

У Швеції - гарячим піском

У боротьбі зі снігом шведи пішли ще далі фінів - замість піску вони використовують... «гарячий пісок». Цей метод розробив в 2004 році шведський вчений Торгейр Ваа.

Дрібний пісок в пропорції 7:3 змішують з гарячою водою 90-95 °С і розбризкують на вулицях. Гарячий пісок просочується в сніг і робить поверхню шорсткою. Такої обробки вистачає на 3-7 днів на дорогах з щоденним трафіком близько 1500 автомобілів. Поверхня - як наждачний папір.

У Канаді – чудо-агрегатом

Канадці добре підготовлені до своїх звичних кліматичних умов. Прибирати сніг починають, щойно він розпочинає падати. І очищенням однієї дороги одночасно займаються мінімум 10 машин. Починають з доріг. Тротуари – справа остання. Передостання – неосновні вулиці. Звичайно, що затори через сніг тут також бувають, але коли в містах чи селах трапляється транспортний колапс, на дороги виводять додаткову техніку. Головні магістралі чистять оперативно, але сніг не вивозять, а розтоплюють за допомогою спецтехніки (мобільної снігоплавильної машини).

Втім, місто розчищає лише муніципальні вулиці та дороги, а сніг біля хати - проблема власника. Дехто використовує мініатюрні снігоочисники, але вони занадто дорогі. Тому вправи з лопатою - частина повсякдення канадця.

Крім того, жителі багатоповерхівок укладають контракти з приватними компаніями, яким щомісяця сплачують певну суму на комунальні потреби, у т.ч. і розчищення снігу.

В Японії - дорогами з підігрівом

Жителі міста Саппоро – 4-го по величині в Японії -  навчилися використовувати глибинне тепло Землі в господарських цілях. Приміром, будинки там опалюються водою з геотермальних джерел. Нею ж опалюються спеціальні теплиці для вирощування екзотичних фруктів, а також… дороги і тротуари в центрі міста. Труби з природним окропом прокладені таким чином, що захоплюють простір міських вулиць, в результаті чого сніг на поверхні моментально тане і дороги з тротуарами залишаються чистими.

Втім, одним Саппоро годі говорити про всю Японію, де в горах за зиму випадає до декількох метрів снігу, а в містах - по 15-20 см за ніч. В результаті до кінця зими тротуари і міжміські дороги в невеликих містечках подекуди перетворюються у вузькі снігові каньйони зі стінами висотою в 2 людські зрости і вище. В такому випадку в рух йде і снігоприбиральна техніка, і снігоплавильні комплекси, але дороги нічим не обробляються, а лише зачищаються.

Таким чином, можна сказати, що в усьому цивілізованому світі комунальники намагаються прибирати сніг непомітно для більшості громадян. Тобто, до ранкової години-пік дороги не є смугою перешкод. Чого не скажеш, навіть, про Київ, столицю України.

Мирослав Ліскович, за матеріалами ЗМІ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-