Експерти розповіли про “джинсу” в регіональних ЗМІ

Експерти розповіли про “джинсу” в регіональних ЗМІ

Укрінформ
Моніторинг, який вже кілька років проводить Інститут демократії ім. Пилипа Орлика, показав, що до 15% матеріалів у регіональних ЗМІ мають ознаки замовних, але при цьому належним чином це не позначено.

На цьому наголосила виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика Світлана Єременко під час презентації в Укрінформі онлайн-посібника “Місцева преса: посібник для ЗМІ, або як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії”, повідомляє кореспондент агентства.

“Ситуація у регіональних медіа, на жаль, катастрофічна. Ми у кожному регіоні досліджуємо 4 друкованих та 4 електронних видання та спостерігаємо засилля “джинси”. До 15% матеріалів з усіх - це тексти, які мають ознаки політичного і комерційного замовлення та належно не марковані. Прошу зауважити, коли ми 4 роки підряд досліджували тільки соціально важливі матеріали, то виявляли до 80% “джинси”, - сказала вона.

Крім того, додала Єременко, у регіональних ЗМІ експерти спостерігають збідненість жанрів. Нині в основному переважають інформаційні - від 20 до 40% у різні періоди. “Ми зовсім не спостерігаємо аналітики. Від 4% до 8% матеріалів аналітичних, і це при тому, що ми зараховуємо до аналітики навіть кореспонденції та інтерв'ю, якщо там справді є якась новизна, якісь глибокі думки, якщо там є хоч якісь узагальнення. Інакше ми б узагалі не мали б цих аналітичних матеріалів”, - сказала виконавчий директор інституту.

Читайте також: Експерти презентували онлайн-посібник для регіональних ЗМІ

Вона звернула увагу на відсутність професійних інтерв’ю. “Часто спостерігаємо за тим, що журналісти не можуть навіть правильно поставити питання своїм інтерв'юерам. Вони навіть не цікавляться тими особами, у яких беруть інтерв’ю і йдуть на інтерв’ю не підготовлені, нічого не знаючи про цих людей”, - сказала експерт.

Також Єременко вважає, що мова журналістів збідніла. “Складається враження, що журналісти нічого не читають, не відвідують театри, не ходять на концерти тощо. Взагалі таке враження, що вони підвищують свій інтелектуальний рівень тільки завдяки facebook”, - сказала вона.

Виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика звернула увагу, що працівники ЗМІ часто користуються неперевіреною інформацією, не гребують заповнювати свої видання прес-релізами. Є навіть таки видання, в яких з 30 матеріалів 15 - прес-релізи, які не оброблені взагалі. “Дуже турбує нас ситуація, коли багато регіональних медіа демонструють антиукраїнську позицію, транслюють проросійські гасла та фейки ”, - сказала вона.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-