Громадян хвилюють питання, пов’язані з виплатою заробітної плати

Громадян хвилюють питання, пов’язані з виплатою заробітної плати

Укрінформ
На урядову «гарячу лінію» з початку 2019 року  надійшло понад 14 тисяч звернень від громадян, у яких виникли проблеми з оплатою праці.

Від оплати праці, як відомо, залежить рівень життя працюючих громадян, оскільки заробітна плата є одночасно і основним матеріальним джерелом для пересічних громадян, і найкращим способом мотивації до ефективної праці на виробничому рівні. Водночас подолання бідності, сприяння поступальному, всеохоплюючому й сталому економічному зростанню, повній і продуктивній зайнятості та гідній праці для всіх – зобов’язання нашої держави із забезпечення дотримання Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, в установі проаналізували звернення, з якими звертаються громадяни на урядову «гарячу лінію» стосовно питань оплати праці. Отже, з початку 2019 року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 14 тисяч звернень з даної тематики.

Більшість скарг зареєстровано з приводу невиплати основної заробітної плати, у тому числі від працівників бюджетної сфери, здебільшого від працівників закладів охорони здоров’я та освіти. Чимало повідомлень отримано стосовно проблем з оплатою праці робітникам великих державних підприємств. Також існують серйозні проблеми з дотриманням термінів виплати винагороди за працю працівникам вугільної галузі.

Не краща ситуація із заборгованістю з виплати коштів робітникам підприємств – надавачів комунальних послуг, у тому числі транспортних. Протягом року щомісячно фіксувалися скарги від працівників філій облавтодорів ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» майже зі всіх областей.

У порівнянні з попередніми роками, у поточному році надійшла рекордна кількість скарг щодо невиплати лікарняних коштів застрахованим особам, що було спричинено подовженням стандартних строків перерахування коштів у зв’язку з прийняттям дефіцитного бюджету Фонду соціального страхування. Водночас, починаючи з липня цього року, стан справ значно поліпшився.

Не менше повідомлень зареєстровано від працівників, з якими не здійснено остаточний розрахунок при звільненні, зокрема, до масового їх звільнення призводить систематична невиплата зарплати. Ситуація ускладнюється ще й тим, що досить часто заявники не оформлюють належним чином трудові відносини, зокрема це одна з умов роботодавця при прийнятті на роботу.

Актуальними є звернення, де заявники вимагають підвищення розміру заробітної плати, зокрема у бюджетній сфері, у тому числі медикам вторинної ланки. З цього ж питання зверталися і працівники АТ «Укрпошта» та АТ «Укрзалізниця».

Так, на урядову «гарячу лінію» звернувся у липні 2019 року житель Черкаської області, який працює у райавтодорі ДП «Черкаський облавтодор» ПАТ «Автомобільні дороги України», з питання невиплати заробітної плати у повному обсязі з березня 2019року. Востаннє він отримав зарплату за березень у сумі 1 800 грн. Керівництво райавтодору порадило очікувати на виплату, проте станом на 10 липня  зарплату не виплачено. Тому заявник просив сприяння у виплаті заробітної плати.

В Управлінні Держпраці у Черкаській області повідомили, що інспектором праці установи в 2019 році неодноразово проводились інспекційні відвідування з питань дотримання строків виплати, за результатами яких підтверджувалися факти щодо порушення строків виплати заробітної плати працівникам ДП «Черкаський облавтодор». До керівництва підприємства вжиті всі заходи впливу в межах повноважень. Водночас, надано роз’яснення, що для примусового стягнення заборгованих коштів, на підставі ст. ст. 55, 124 Конституції України, ст. ст. 232, 238 КЗпП України, заявник має право звернутися безпосередньо до суду, подавши відповідну заяву в порядку Цивільного процесуального кодексу України. Громадяни, які звертаються до суду з позовом про стягнення заробітної плати, відшкодування матеріальних збитків, завданих внаслідок вчинення кримінального правопорушення, згідно зі ст. 5 Закону України «Про судовий збір», звільняються від сплати судового збору.

Житель Жашківського району Черкаської області повідомив, що працював з березня 2014 року до кінця червня 2019 року в рибгоспі ПрАТ «Черкасирибгосп» одного з населених пунктів району на посаді рибовода. Він поскаржився, що підприємство не розрахувалося за виконану ним роботу за період лютий-червень 2019 року.

У відповіді Управління Держпраці Черкаської області зазначається, що за фактами, викладеними у зверненні, у травні 2019 року інспектором праці Управління Держпраці у Черкаській області проводилось інспекційне відвідування ПрАТ «Черкасирибгосп», у ході якого виявлено порушення вимог ст. ст. 115, 116 КЗпП та ст. 24 ЗУ «Про оплату праці», а саме недотримання строків виплати зарплати та остаточного розрахунку, натомість винесено припис керівнику на їх усунення. З метою перевірки стану виконання вимог припису, у липні 2019 року інспектором праці Управління проведено повторне інспекційне відвідування. Згідно з наданими документами факти щодо невиплати заявнику зарплати з лютого 2019 р. та розрахункових коштів, підтверджені, а отже роботодавцем не забезпечено виконання вимог припису. До відповідальної посадової особи підприємства за порушення законодавства про працю інспектором праці Управління вжито заходи адміністративного впливу — складено та передано до суду протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 41 - КУпАП, винесено постанову про накладення штрафу відповідно до ст. 188-6 КУпАП.

За порушення вимог трудового законодавства, відповідно до ст. 265 КЗпП України, уповноваженою посадовою особою управління на ПрАТ «Черкасирибгосп» накладено фінансові санкції. Крім того, роз’яснено, що у разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум, відповідно до ст. 117 КЗпП України, підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

Заявниця з Вінницької області поскаржилася на затримку виплати допомоги по вагітності та пологах, незважаючи на те, що в серпні цього року подала листок непрацездатності до бухгалтерії Управління освіти Хмільницької міської ради.

В Управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області повідомили, що відповідно до інформації Хмільницького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області за період з 12.08.2019 р. по 15.12.2019 р. кошти перераховані на окремий поточний рахунок заявниці 17.09.2019 року.

За період з 3 по 10 жовтня 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 31 тисяча 299 звернень, з них телефоном – 29316, через Інтернет – 1983.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044) 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Звертаємо увагу, що на веб-сайті Центру у розділі «Консультаційна та інформаційна база» можна ознайомитися з відповідями на запитання, з якими найчастіше звертаються громадяни на урядову «гарячу лінію», у тому числі щодо діяльності органів виконавчої влади.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-