Громадян хвилюють проблемні питання надання первинної медичної допомоги

Громадян хвилюють проблемні питання надання первинної медичної допомоги

Укрінформ
Заявників, які звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань первинної медичної допомоги, хвилюють актуальні проблеми, що виникають під час її надання.

Минув рік з початку кампанії з вибору лікаря первинної медичної допомоги – першого етапу реформи охорони здоров’я. За оцінками експертів, медицина входить в п’ятірку галузей, в яких найбільш помітні позитивні зрушення.

Відповідно до постанови, яку ухвалив Уряд 3 квітня 2019 року, всі заклади, де працюють сімейні лікарі, терапевти та педіатри, які мають контракт з Національною службою здоров’я, перейдуть на більш ефективну модель фінансування за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».

Нещодавно наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.03.2019 р. №503 «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу» регламентовано надання безоплатної медичної допомоги у випадку невідкладного стану пацієнтам, які не обрали свого лікаря або знаходяться у відпустці чи відрядженні.

Водночас, за інформацією МОЗ, запрацювала електронна система охорони здоров’я, лікарі почали виписувати електронні рецепти (поки що – за програмою «Доступні ліки»).

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, з початку 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано майже 1500 звернень щодо проблемних питань медичної допомоги населенню. Переважно зверталися жителі Дніпропетровської, Київської, Донецької, Харківської областей та м. Київ.

Зокрема, заявники скаржилися на працівників закладів охорони здоров’я, які відмовляють громадянам у прийнятті декларацій про вибір лікаря, мотивуючи тим, що медпрацівники набрали визначену оптимальну кількість пацієнтів. Крім того, громадяни нарікали на проблеми з оформленням медичних документів, а також рецептів на препарати за урядовою програмою «Доступні ліки»; відмову лікарів у наданні меддопомоги за місцем проживання пацієнтів, ненадання медичної допомоги в комунальних закладах охорони здоров’я, незадовільну організацію прийому пацієнтів тощо.

Наведені нижче приклади звернень допоможуть зрозуміти проблеми, з якими доводиться стикатися громадянам, а також результати їх розгляду органами виконавчої влади.

Жителька м. Кривий Ріг Дніпропетровської області зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що в червні 2018 року підписала декларацію з сімейним лікарем Центру первинної медично-санітарної допомоги міста. Пізніше вона звернулася до зазначеного закладу з проханням змінити лікаря на іншого. У реєстратурі їй відмовили, пославшись на те, що в комп’ютерній системі «Електронне здоров’я» не передбачено заміну декларації. Жінка просила сприяння у зміні сімейного лікаря на іншого, якого вона остаточно вибрала.

В Управлінні охорони здоров’я виконкому Криворізької міської ради повідомили, що питання вирішено: заявниця уклала повторну декларацію з обраним нею новим сімейним лікарем.

Мешканка Іванківського району Київської області повідомила, що її онука (2002 р.н.) захворіла на ОРВІ, температура тіла була 39,5. Коли дівчина хотіла викликати швидку допомогу, то їй в телефонному режимі лише надали консультацію стосовно процедури лікування. А в медичному закладі їй відмовили у направленні на прийом до терапевта через відсутність укладеної декларації з лікарем. Крім того, заявниця зазначила, що поліклініка знаходиться на відстані 10 км від села, де проживає онука. У зв’язку з цим жінка просила сприяння у прискоренні надання медичної допомоги родичці отоларингологом та терапевтом.

За результатами розгляду звернення в Іванківській районній державній адміністрації повідомили, що головний лікар зателефонував хворій з наполегливим проханням з’явитися у медичний заклад на консультацію до лікаря. Дівчина дала згоду на відвідування медичного закладу, пославшись на поліпшення самопочуття.

Схожа ситуація сталася також із хворою дитиною, 2014 р.н., мати якої просила невідкладної допомоги по телефону урядової «гарячої лінії» 1545. Схвильована жінка повідомила, що прибула до дитячого відділення районної лікарні 26.02.2019 року з метою огляду дитини, оскільки у хлопчика - блювота, сильний кашель та температура тіла 39,0 градусів. Натомість, двері лікарні зачинені, а на її прохання відчинити і надати дитині медичну допомогу отримала відмову. Їй порадили звернутися до чергового лікаря. Додатково заявниця пояснила фахівцю урядової «гарячої лінії», що з педіатром цієї лікарні було укладено декларацію на обслуговування, але лікар у даний час перебуває на курсах. Жінка, стоячи у дверях лікарні, поскаржилася на ненадання допомоги медичними працівниками дитячого відділення і просила допомогти у лікуванні дитини задля уникнення подальших ускладнень.

У Департаменті охорони здоров’я Київської обласної державної адміністрації повідомили, що за бажанням заявниці 26.02.2019 року о 18.30 за направленням лікаря – дільничного педіатра дитину було госпіталізовано до дитячого відділення Комунального закладу «Вишгородська центральна районна лікарня». Станом на 27.02.2019 року дитина обстежена, температура тіла відповідає нормі, хлопчик отримує відповідне діагнозу лікування, який встановлено лікарем - дільничним педіатром Центру.

За період з 2 по 10 квітня 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 31078 звернень, з них телефоном – 28670, через Інтернет – 2408.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ:(044) 284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044) 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-