Забезпечення права на призначення допомоги по безробіттю – важливо для громадян

Забезпечення права на призначення допомоги по безробіттю – важливо для громадян

Укрінформ
Забезпечення права на призначення допомоги по безробіттю, а також інші питання, пов’язані з проблемами зайнятості та безробіття, цікавлять громадян, які звертаються на урядову «гарячу лінію».

Зайнятість населення, як відомо, це діяльність громадян, пов’язана із задоволенням особистих і суспільних потреб, яка є джерелом доходу. З одного боку, зайнятість носить економічний характер, оскільки праця є одним із найважливіших факторів функціонування і розвитку економіки, а з іншого – зайнятість є соціально-психологічним феноменом, тому тісно пов’язана із задоволенням людиною різних особистісних потреб у сфері праці: набуттям і підвищенням кваліфікації, трудових навичок, прагненням до творчості, самореалізації.

Проблема безробіття та забезпечення зайнятості населення є однією із найважливіших соціально-економічних проблем багатьох країн світу, у тому числі й України. Високий рівень безробіття має негативний вплив як на економіку країни, так і на суспільство в цілому. Саме тому зазначена проблема на сьогодні є надзвичайно актуальною. І в одному з прогнозних досліджень, яке проводилося Урядовим контактним центром шляхом телефонного опитування громадян, які звертаються на урядову «гарячу лінію», було проаналізовано ситуацію у сфері зайнятості населення. Результати засвідчили, що робота державних центрів зайнятості оцінюється населенням як важлива і якісна. Стереотип щодо недоброзичливого ставлення його працівників чи нездатності запропонувати роботу за спеціальністю підтримує невелика кількість опитаних. Натомість звертатися туди у випадку проблем з роботою планує майже кожен другий українець.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2018 року на урядову «гарячу лінію» від громадян надійшло майже 1 800 звернень щодо проблем, пов’язаних з питаннями зайнятості та безробіття.

Переважно заявники просили сприяння у пошуку роботи, у тому числі за допомогою служби зайнятості. Так, з приводу працевлаштування та реєстрації в службі зайнятості як безробітного надійшло близько 1000 таких заяв. Особливо гостро стоїть питання пошуку роботи для людей старше 40 років, професії яких мають невеликий попит на ринку праці, що, у тому числі, пов’язано з тенденцією серед роботодавців брати молодих працівників. Така ситуація впливає на страховий стаж для визначення права на призначення пенсії.

Крім того, чимало громадян повідомляли про проблеми під час надання статусу безробітного. Зокрема, через відсутність документів у заявників, чому сприяла несумлінність роботодавців, які або не видали, або надали документи невідповідного зразка, та з інших причин.

Жителька м. Жовті Води Дніпропетровської області звернулася на урядову «гарячу лінію» та повідомила, що з грудня 2018 року у міській філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості намагається зареєструватися й стати на облік, проте марно. Щоразу працівники установи повідомляють про нові причини відмови. Жінка просила сприяти в реєстрації та прийнятті її на облік як безробітної. У Дніпропетровському обласному центрі зайнятості повідомили, що на підставі поданої заяви, документів та у зв’язку із відсутністю відповідної роботи заявниці надано статус безробітного.

Важливим для громадян є забезпечення їх права на призначення допомоги по безробіттю та розмір цієї допомоги, яка є фактично єдиним доходом для людей, що тимчасово залишилися без роботи. Однією з причин неодноразових звернень громадян є несплата роботодавцями Єдиного соціального внеску, що напряму впливає на розмір отримуваної ними допомоги. Зокрема, з приводу призначення допомоги та її розміру зверталися військовослужбовці – учасники Антитерористичної операції та операції Об’єднаних сил. Причина таких звернень: не в повному обсязі надані дані або вони містять певні розбіжності з даними у Державному реєстрі, що унеможливлює обчислення середнього грошового забезпечення для призначення допомоги. У зв’язку із зазначеним, працівники центрів зайнятості надсилали відповідні письмові запити щодо проведення розслідування страхового випадку.

Військовослужбовець із м. Вінниця повідомив, що у березні 2018 року був звільнений з військової служби за контрактом. На облік у Вінницький міський центр зайнятості чоловік став у серпні 2018 року і почав отримувати допомогу по безробіттю у розмірі 1000 грн. Заявник не погоджується із таким нарахуванням, тому мусив звернутися до центру зайнятості щодо перегляду розміру допомоги, проте питання не вирішується. Заявник просив посприяти у збільшенні розміру державної допомоги.

У Вінницькому міському центрі зайнятості послалися на очікування даних щодо нарахування грошового забезпечення і сплати страхових внесків, на підставі яких буде здійснено перерахунок допомоги по безробіттю з дня її призначення.

У Міністерстві оборони України повідомили, що вся необхідна інформація для призначення виплати по безробіттю може бути отримана з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, в який подаються дані військовою частиною щомісячно з червня 2016 року. Водночас, відповідно до інформаційного листа Пенсійного фонду України від 22.06.2018 р. №21027/05-40, з метою наближення послуг до громадян та дистанційного обслуговування запроваджено новий сервіс надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. У зв’язку з цим кожна особа може самостійно отримати необхідні документи для призначення виплати по безробіттю.

Чимало питань виникає у громадян, які перебувають на обліку. Це і проблеми з відвідуванням, особливо у жителів сільської місцевості або матерів з малолітніми дітьми, і звернення щодо законності зняття з обліку, і скарги на непрофесійну поведінку працівників служби, а також питання стосовно залучення до громадських робіт та оплати за виконані роботи.

Так, заявник із Долинського району Кіровоградської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» з приводу невиплати заробітної плати станом на 19 грудня 2018 року за виконання громадських робіт з 5 по 12 грудня 2018 року. У зв’язку з цим просив посприяти у виплаті коштів.

За результатами розгляду звернення Кіровоградським обласним центром зайнятості надано відповідь, у якій зазначено, що громадські роботи виконувалися заявником згідно з договором, укладеним між Долинською районною філією обласного центру зайнятості та Гурівською сільською радою, фінансування якого відповідно до статті 31 Закону України  «Про зайнятість населення» здійснювалося коштом місцевого бюджету та Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття. На підставі рахунка-фактури, поданого Гурівською сільською радою, платіжним дорученням кошти Фонду перераховано в повному обсязі. Сума заробітної плати Гурівською сільською радою за виконані громадські роботи заявнику виплачена.

За період з 8 по 14 лютого 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 25 тисяч 289 звернень, з них телефоном – 23 528, через Інтернет – 1761.       

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

  Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

  Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044) 284-19-64.

  Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-