Урядова «гаряча лінія» допомагає громадянам відшкодувати заподіяну банками шкоду

Урядова «гаряча лінія» допомагає громадянам відшкодувати заподіяну банками шкоду

Укрінформ
Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» 15-45 за допомогою у вирішенні різних проблемних питань, які виникають під час обслуговування їх як клієнтів банків.

Нагадаємо, що першим державним банком в Україні був Державний спеціалізований комерційний банк України, а нині - це публічне акціонерне товариство «Державний ощадний банк України» (АТ «Ощадбанк»). Вклади фізичних осіб Державного ощадного банку України гарантуються державою згідно зі ст. 57 Закону України «Про банки і банківську діяльність». За даними Національного банку України, в країні п'ять банків з державною часткою: АТ «Укрексімбанк», АТ «Ощадбанк», ПАТ КБ «Приватбанк», АБ «Укргазбанк», ПАТ «Розрахунковий Центр».

Можливості державних банків, безумовно, дуже великі, оскільки вони, володіючи найбільш розгалуженою мережею філій та представництв, знаходяться найближче до клієнтів. За оцінками Асоціації українських банків, на одну банківську установу в Україні припадає в середньому 20,24 тис. осіб, тоді як у розвинених країнах – лише 5-8 тисяч, що свідчить про недостатність банківських інституцій.

Корисною для громадян може бути інформація, що міститься у Законі України «Про банки і банківську діяльність», а саме: найменування банку має містити слово «банк», а також вказівку на організаційно-правову форму банку. Тобто слово «банк» та похідні від нього дозволяється використовувати у назві лише тим юридичним особам, які зареєстровані Національним банком України як банк і мають банківську ліцензію. Виняток становлять міжнародні організації, що діють на території України відповідно до міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та законодавством України.

Чи не з кожним траплялося, коли в руках опинялися пошкоджені банкноти, які частково чи повністю втратили платіжні ознаки внаслідок пожежі, повені, забруднення хімікатами тощо. Тепер не доведеться вирішувати проблему: як і де їх обміняти. З 2 січня 2019 року набирає чинності постанова Правління Національного банку України від 3 грудня 2018 року №134 «Про затвердження Правил визначення платіжних ознак та обміну банкнот, розмінних та обігових монет національної валюти України», якою встановлено, що значно зношені банкноти гривні від фізичних та юридичних осіб у регіонах, де відсутні підрозділи Національного банку, прийматимуть уповноважені банки. Статус уповноваженого банку мають три банки – Ощадбанк, Приватбанк та Райффайзен Банк Аваль.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, впродовж 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 12 тисяч звернень з питань фінансової політики.

У зверненнях заявники порушували проблемні питання щодо обслуговування клієнтів у державних банках, в основному в АТ «Ощадбанк» та АТ КБ «Приватбанк». Зокрема, люди скаржилися на помилковий переказ коштів на рахунок іншого отримувача, на якість обслуговування у відділеннях банків, висловлювали невдоволення нав’язуванням банками додаткових послуг, не замовлених клієнтом.

Громадяни, переважно пенсіонери, зверталися з приводу утримання банківськими установами АТ «Ощадбанк» та АТ КБ «Приватбанк» комісії за послуги банку під час проведення комунальних платежів через каси та термінали самообслуговування в банку. Учасники антитерористичної операції зверталися з приводу списання банківською установою АТ «Ощадбанк» комісії у розмірі 1% від зарахованої на рахунок клієнта суми коштів одноразової грошової допомоги.

Крім того, учасники антитерористичної операції обурювалися щодо нарахування військовослужбовцям та громадянам, мобілізованим у Збройні Сили України, штрафних санкцій, пені та процентів за користування кредитом, а також ненадання відстрочок у погашенні основного боргу за кредитним договором. Скарги стосувалися, зокрема АТ КБ «Приватбанк».

Наведені нижче приклади звернень свідчать про те, як зазначені проблемні питання допомагає вирішувати урядова «гаряча лінія».

Так, жителька м. Звенигородка Черкаської області просила сприяння у поверненні їй переказу коштів у сумі 4085,78 грн, які з вини працівника каси відділення АТ «Ощадбанк» не надійшли адресату. У філії АТ «Ощадбанк» повідомили, що зазначена сума повернута на рахунок заявниці, що підтверджено зворотним зв’язком.

Військовий пенсіонер – ветеран Збройних Сил України, учасник бойових дій, особа з інвалідністю з м. Вінниця просив допомоги у поверненні йому утриманої банківською установою комісії в сумі 1% при здійсненні зарахування на його картковий рахунок, відкритий у відділенні АТ «Ощадбанк», одноразової грошової допомоги із набуттям інвалідності під час участі в АТО. Чоловік повідомив, що вищевказана допомога була призначена у розмірі 440 тис. 500 грн, тому відповідно 4 тис. 405 грн було списано як комісія.

За результатами розгляду звернення у філії АТ «Ощадбанк» визнали, що списання комісії було помилковою операцією, оскільки одноразова грошова допомога є державною виплатою та відповідно до тарифів банку передбачені виключення при сплаті комісії за зарахування безготівкових коштів. Отже, комісія була повернута на картковий рахунок заявника.

Житель м. Конотоп Сумської області, який є учасником бойових дій в зоні проведення АТО, просив відшкодувати йому нараховані АТ КБ «Приватбанк» проценти за користування кредитом. У відповіді АТ КБ «Приватбанк» повідомлено, що всі нараховані штрафи і пеня за період проходження заявником військової служби відшкодовані та зараховані на його картковий рахунок.

За період з 14 по 21 грудня 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 32 тисячі 561 звернення, з них по телефону – 30631, через Інтернет – 1930.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем: Урядова гаряча лінія 1545-1; Урядова гаряча лінія 1545-2; Урядова гаряча лінія 1545-3.

 Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044)284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-