Оснащення житлових будинків лічильниками  сприяє економії у сфері ЖКГ

Оснащення житлових будинків лічильниками сприяє економії у сфері ЖКГ

Укрінформ
Питання встановлення засобів обліку комунальних послуг, тобто лічильників, є актуальним для громадян. Особливо для тих, хто хоче оплачувати лише реально спожите тепло, воду, електроенергію.

Принцип, згідно з яким кожен буде оплачувати тільки ті обсяги комунальних послуг, які він фактично спожив, закладено у Законі України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», прийнятому Верховною Радою України 22 червня 2017 року. Документом регулюється комерційний облік послуг з постачання теплової енергії, гарячої води та  централізованого водопостачання (далі – комунальні послуги). Однією із основних вимог Закону є стовідсоткове оснащення будівель, приєднаних до зовнішніх інженерних мереж, вузлами комерційного обліку. Обов'язок забезпечити таке оснащення покладений на операторів зовнішніх інженерних мереж, якими у переважній більшості є комунальні підприємства. При цьому Закон встановлює чіткі строки оснащення будівель приладами комерційного обліку, а саме:

теплової енергії – до 2 серпня 2018 року;

гарячої та питної води для нежитлових будівель – до 2 серпня 2018 року;

гарячої та питної води для житлових будівель – до 2 серпня 2019 року.

Витрати на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку, здійснені оператором зовнішніх інженерних мереж, відшкодовуються споживачами відповідних комунальних послуг, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати внеску за встановлення вузла комерційного обліку, який сплачується виконавцю відповідної послуги.

Постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2018 року №444, що є важливою для реалізації зазначеного Закону, схвалено Порядок інформування оператором зовнішніх інженерних мереж власників (співвласників) будівлі про намір встановлення вузла комерційного обліку. Повідомлення щодо встановлення лічильника доводиться до відома власників будинку шляхом розміщення інформації на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж. У разі його відсутності, на офіційному порталі органу місцевого самоврядування та інформаційних стендах у під’їздах будинків. Порядок інформування визначає строки встановлення, вартість лічильника і передбачені проектні роботи.

Отже, оснащення житлових будинків засобами обліку комунальних послуг є одним із шляхів економії та заощадження у сфері житлово-комунального господарства.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2018 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 5 тисяч звернень, у яких заявники просили встановити, відремонтувати, замінити будинкові лічильники або налагодити їх обслуговування (впродовж 2017 року таких звернень зареєстровано близько 9 тисяч). Переважно зверталися заявники з Дніпропетровської (міст Кривий Ріг, Кам’янське та Дніпро), Харківської (м. Харків) областей та м. Київ.

Близько 3 тисяч звернень стосувалися саме встановлення будинкових лічильників. Наприклад, заявниця з м. Маріуполь Донецької області повідомила, що в жовтні 2017 року в підвалі будинку за адресою проживання оператор тепломережи встановив загальнобудинковий лічильник централізованого опалення. Станом на 11 січня 2018 року лічильник не введений в експлуатацію, повірка не проведена, оскільки не передбачені на це кошти. Внаслідок цього вартість плати за опалення становить 28 грн за квадратний метр. Жінка просила сприяння у проведенні метрологічної повірки лічильника та введенні його в експлуатацію.

У Департаменті розвитку житлово-комунальної інфраструктури Маріупольської міськради повідомили, що за результатами розгляду звернення стосовно введення в експлуатацію тепломіра станом на 16 січня поточного року прилад обліку теплової енергії встановлено у будинку за адресою проживання заявниці та введено в експлуатацію. Під час зворотного зв’язку жінка підтвердила позитивне вирішення питання.

Жителька Маловисківського району Кіровоградської області 28 січня ц.р. зателефонувала на урядову «гарячу лінію» та повідомила про іскріння лічильника електроенергії в будинку, де вона проживає, внаслідок чого неможливо користуватися послугою електропостачання. Жінка переживала за безпеку двох неповнолітніх дітей і просила фахівця урядової «гарячої лінії» сприяння у негайному проведенні ремонтних робіт лічильника електроенергії, щоб уникнути його займання, та у відновленні послуги електропостачання. Попередньо жінка телефонувала до ПАТ «Кіровоградобленерго», де їй повідомили, що необхідно самостійно знайти майстра.

У Маловисківській райдержадміністрації Кіровоградської області повідомили, що за офіційною інформацією Маловисківського РЕМ ПрАТ «Кіровоградобленерго», 28 січня та 06 лютого 2018 року проведено обстеження системи електропостачання будинку, порушень у роботі електролічильника не виявлено. Причиною відсутності електропостачання є пошкодження внутрішніх електричних мереж у будинку.

Фахівець урядової «гарячої лінії» зателефонував до заявниці, щоб дізнатися про результат розгляду звернення. Жінка повідомила, що того ж дня, коли вона звернулася на «гарячу лінію», було проведено ремонтні роботи лічильника електропостачання та відновлено послугу електропостачання у її будинку.

Фізична особа-підприємець з Буського району Львівської області просила надати роз’яснення чинного законодавства України стосовно правомірності дій працівників газового господарства ТОВ «Львівгаззбут», які вимагають від заявниці, як від приватного підприємця, встановити за власний рахунок прилад дистанційної передачі показників лічильника. Заявниця щомісячно споживає газ усього в межах 70-100 м куб.

Розглянувши звернення, у регіональній газовій компанії «Львівгаз» надали таке роз’яснення. Відповідно до п. 4 постанови НКРЕКП від 30.09.2015 р. №2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем» оператором газорозподільної системи на території Львівської області є ПАТ «Львівгаз». Також п.4 постанови передбачено, що власникам комерційних вузлів обліку природного газу (крім комерційних вузлів обліку, які використовуються в побуті) потрібно забезпечити облаштування засобами дистанційної передачі даних власні комерційні вузли обліку, річний обсяг обліку природного газу яких менше 10 тис. м куб. – впродовж двох років та шести місяців з дня набрання чинності цією постановою.

Побутовий споживач – споживач, що є фізичною особою та придбаває природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність.

Згідно з Кодексом заявниці необхідно облаштувати засобами дистанційної передачі даних вузол обліку газу.

За період з 13 по 19 липня 2018 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано 24 тисячі 275 звернень, з них 1061 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Особи з порушенням слуху можуть звернутися на урядову «гарячу лінію» за допомогою Skype-зв’язку за таким іменем:

Урядова гаряча лінія 1545-1

Урядова гаряча лінія 1545-2

Урядова гаряча лінія 1545-3

Працює «гаряча лінія» для кандидатів на посади фахівців з питань реформ: (044)284-19-64.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-